وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از ایجاد یک کارگروه جدید تحت نظارت نیروی دریایی این وزارتخانه خبر داد که وظیفه آن بررسی یوفوهاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته اعلام کرد که یک کارگروه ویژه تحت فرماندهی نیروی دریایی این کشور راه اندازی کرده است تا اشیاء پرنده ناشناس را که مشاهده می‌شود، بررسی کند.

سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد «وزارت دفاع امیدوار است با این اقدام فهم خود را از اشیاء پرنده ناشناس بالا ببرد، ماهیت و منشاء آن‌ها را بررسی و تا حدودی در این زمینه اطلاعاتی کسب کند.» در ادامه این بیانیه آمده است ماموریت این واحد تشخیص، شناسایی، تحلیل و تهیه فهرستی از اشیای ناشناخته است که ممکن است تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا باشند.

سخنگوی پنتاگون در ادامه بیانیه خود گفت «هر گونه حمله از سوی هواپیما‌های غیرمجاز در محدوده‌های آموزشی و یا محدوده‌های هوایی تعیین شده مهم تلقی می‌شود و هرگونه اطلاعات و گزارش در این زمینه بررسی خواهد شد. این شامل حملاتی است که در ابتدا شی پرنده ناشناخته گزارش می‌شود، زیرا مشاهده‌کننده نتوانسته فوراً چیزی را که در حال مشاهده آن است، شناسایی کند.»

دیوید نورکویست، معاون وزیر دفاع آمریکا، تاسیس این واحد بررسی را در چهارم آگوست تایید کرد. کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرد که می‌خواهد برنامه یوفوی پنتاگون را تنظیم کند و وجود یک کارگروه غیررسمی را که روزنامه نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۷ وجود آن را فاش کرده بود، تأیید کرد.

بنابر این گزارش، نگرانی اصلی آمریکا نه موجودات فضایی بلکه بیشتر پدیده‌های هوایی ناشناس مرتبط با دشمنان زمینی‌اش است. واشنگتن بیشتر نگران آنچه توانایی‌های جاسوسی چین با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین و وسایل هوابرد دیگر می‌خواند، است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار