آمادگی عربستان برای پاسخ به شکایت قضایی مشاور بن سلمان

عربستان آماده پاسخ به شکایت قضایی مشاور پیشین ولیعهد عربستان در آمریکا است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یک مسئول عالی رتبه در دربار سعودی اعلام کرد ریاض در حال آماده سازی پاسخ به شکایت قضایی است که سعد الجبری، افسر سابق نهاد اطلاعاتی عربستان در واشنگتن آن را علیه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی مطرح کرده است.

این مسئول عربستانی سعد الجبری را به فساد متهم کرد و گفت: الجبری در مسائل فساد‌های میلیارد دلاری در آغاز کار خود در وزارت کشور دست دارد. الجبری نخواهد توانست اسرار حساس مربوط به کشور را فاش کند، زیرا خود هم بخشی از آن است و تمایلی به اعتراف به آن نخواهد داشت.

با این حال، خالد الجبری، فرزند سعد الجبری (مشاور ولیعهد سابق سعودی) در گفتگو با شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت: اینکه حکومت سعودی از سلامت خواهر و برادرم ساره و عمر خبری نمی‌دهد، منطقی نیست. خانواده الجبری تنها اثبات این موضوع را که آن‌ها در قید حیات هستند نمی‌خواهد، بلکه تحت هیچ شرایطی هیچ گونه توجیهی برای بازداشت کودکان وجود ندارد.

الجبری پیش از این از بن سلمان به دادگاهی در آمریکا شکایت کرد. او از دادگاه خواسته بود تا به خاطر برنامه‌ریزی بن سلمان و نزدیکانش برای قتل او، ولیعهد سعودی را محکوم به پرداخت غرامت کند.

در روزهای اخیر نیرو‌های امنیتی کانادا، تدابیر حفاظت از الجبری را تشدید کردند. تشدید تدابیر حفاظت از الجبری پس از آن صورت گرفت که مقامات کانادایی تلاش جدید برای ترور او به دست مزدوران محمد بن سلمان ولیعهد فعلی سعودی را کشف کردند.

محمد بن سلمان و مشاورانش در ماه مه گذشته، اعزام مزدوران سعودی از مرز‌های آمریکا به کانادا را برای ترور سعد الجبری بررسی کرده‌اند. در شکایت اخیر الجبری در واشنگتن علیه محمد بن سلمان، بر این موضوع تاکید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار