در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش محسوس دما در استان‌های شمالی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در استان‌های شمالی کشور شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه  طی سه روز آینده در سواحل دریای خزر و برخی نقاط استان‌های اردبیل و خراسان شمالی بارش باران پیش‌بینی می‌شود گفت: رگبار باران در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هم پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: همچنین طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب فارس،  شاهد افزایش ابر،  رگبار باران و گاهی رعد و برق خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در ساعات پایانی شب در ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: بارش‌ها تا روز شنبه هفته آینده در استان گیلان ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: از امروز تا سه روز آینده دمای هوا در استان‌های شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر و استان اردبیل به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر تا روز دوشنبه مواج خواهد بود ادامه داد: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر و روز چهارشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی شاهد بارش باران خواهیم بود.

ضیائیان ادامه داد: تا ۵ روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل شاهد وزش باد و گرد و خاک هستیم.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: همچنین تا ۵ روز آینده در شرق دریای عمان و روز‌های یکشنبه و دوشنبه در نواحی غربی و شرقی خلیج فارس شاهد مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع موج خواهیم بود.

او همچنین درباره وضعیت آب و هوا در استان تهران هم گفت: امروز آسمان تهران صاف و کمی ابری بود و در ساعات پایانی امشب شاهد افزایش ابر و وزش باد خواهیم بود همچنین  امروز بیشترین دمای استان تهران ۳۷ درجه و کمترین آن ۲۲ درجه بوده است.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: آسمان تهران فردا صاف و در برخی از ساعات همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین دمای هوای تهران فردا به  ۳۴ درجه و کمترین آن به ۲۳ درجه می رسد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی طی چند روز آینده هشدار درباره آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و خسارت به شالیزار‌ها در برخی استان ها وجود دارد و شاهد کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار