در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

آخرین جزئیات بررسی پرونده اپراتورهای متخلف توسط تعزیرات

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده تخلف اپراتورهای متخلف توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع کرونا در ایران باعث شد خیلی زود تمام مردم کشور ما با این ویروس درگیر شوند و گسترش انتشار آن در جامعه سبب شد تا خیلی از کسب و کار‌های موجود در بازار راکد شوند.

اکثر بازاری‌ها و سایر افراد کسبه برای جبران این رکود، برای پول درآوردن و امرار معاش خود و کسب و کار در فضای حقیقی به فضای مجازی کوچ کردند و به ایجاد بازار آنلاین در این محیط روی آوردند.

در ادامه با آغاز موج دوم کرونا و گسترش آن در جامعه برخی از اپراتور‌ها اقدام به دو برابر کردن قیمت بسته‌های اینترنتی خود کردند و از طرفی حجم بسته‌های خود را نیز نسبت به گذشته کاهش دادند.

با وجود اعمال جریمه ۲۰ میلیارد ریالی برای اپراتور‌های متخلف، آن‌ها پس از پرداخت این جریمه باز هم به کار خود ادامه دادند و انگار که مزه انجام این تخلف به دهانشان شیرین آمده و جرایم اتخاذ شده برای آن ها با توجه به سود هنگفتی که از قبل تخلفاتشان بدست آوردند، ناچیز است.

در ایام کرونایی، ستاد ملی مقابله با کرونا خطاب به مردم اعلام کرد که حدالمقدور در خانه هایشان بمانند و از منازل خارج نشوند، از طرفی برخی از کسب و کار‌ها به صورت مجازی پیگیری شد و در همین رابطه اپراتور‌ها در اقدامی حجم بسته‌های اینترنتی را کاهش و از آن سو قیمت بسته‌ها را افزایش داد و به نوعی کاربران را در برزخ قرار داد.

اپراتور‌ها بسته‌های بلند مدت خود را حذف کردند و در بسته‌های کوتاه مدتی که ارائه دادند، تغییرات قیمتی حاصل کردند که در ادامه این تغییرات باعث ایراد انتقاد‌های بسیاری از سوی کاربران به اقدام اپراتور‌ها شد.

حال سوال کاربران این است با وجود ارتکاب تخلف اپراتورها مبنی بر افزایش قیمت بسته های اینترنت و کاهش حجم آن، چگونه می توان در خانه ماند و بدون اینکه از منازل خارج شویم و کسب درآمدی داشته باشیم و به امورات روزمره خود بپردازیم؟

در ادامه با تداوم انجام این اقدامات توسط اپراتورها، صدای وزیر ارتباطات درآمد و باعث شد تا آذری جهرمی نسبت به تخلفات رخ داده واکنش نشان دهد.

تخلف اپراتورها

احراز تخلف ۶۰۰ میلیارد تومانی اپراتور‌ها

در همین رابطه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص آخرین وضعیت اقدامات اپراتور‌های متخلف گفت: میزان گرانفروشی و تخلف اپراتور‌های کشور از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به شعبه تعزیرات ارسال شده است.

وی افزود: برای رسیدگی به تخلف اپراتور‌های متخلف دادگاهی تشکیل شده و دادگاه با توجه به ضوابط خود احکامی را صادر خواهد کرد. همچنین گزارش‌های سال مالی که از سوی شرکت‌های اپراتور‌ها اعلام شده است و بر اساس آن مالیات پرداخت می‌کنند، حاکی از سود‌های چند هزار میلیارد تومانی در سال گذشته دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اظهار کرد: مصوبه‌ای صادر شد که بر اساس آن اگر تا ۴۸ ساعت بسته‌ها به حالت اول برنگردد ما مجاز هستیم روزانه برای همراه اول حدود ۱۷ میلیارد تومان و برای اپراتور ایرانسل ۱۲ میلیارد تومان جریمه اعمال کنیم. همچنین پرونده تخلف این دو اپراتور به سازمان حمایت مصرف‌کننده ارجاع داده شده است که این سازمان تخلف موجود را گرانفروشی تشخیص داد.

جهرمی اضافه کرد: از آن‌جا که آماری در این خصوص ارائه نشده است، سازمان تنظیم مقررات حجم گران فروشی اپراتور‌ها را مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان استحصال و به سازمان تعزیرات ارسال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دادگاه درباره گرانفروشی برقرار و مطابق با ضوابط احکامی صادر خواهد شد. بازار اپراتور‌ها دولتی نیست و خصوصی و در دست مردم است. ما به طور جدی ناظر این بازار هستیم و با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

پس از اظهارات آقای وزیر مشخص شد که عزم مسئولان اجرایی و قضایی کشور برای ورود به پرونده تخلف اپراتور‌های متخلف و رسیدگی به آن حسابی جزم شده است.

در همین رابطه برای بررسی از آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده تخلف اپراتور‌های متخلف به سراغ سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی رفتیم.

تکذیب توقف رسیدگی به پرونده اپراتور‌های متخلف توسط تعزیرات

سید یاسر رایگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: درباره رسیدگی به پرونده اپراتور‌های متخلف چندی پیش پرونده‌ای در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شد که در پی آن اقدامات کارشناسی و استعلام‌های لازم در این رابطه از سازمان حمایت صورت گرفته است.

تخلف اپراتورها

وی افزود: همچنین برای بررسی بیشتر این پرونده، نحوه اعلام میزان جریمه از سازمان تنظیم و مقررات رادیویی صورت گرفته و از طرفی استعلام‌هایی از خود اپراتور‌ها نیز انجام شده است.

رایگانی در واکنش به اینکه از گوشه و کنار و همچنین در فضای مجازی مطالبی مبنی بر توقف رسیدگی به پرونده اپراتور‌های متخلف توسط سازمان تعزیرات حکومتی مطرح شده است؛ گفت: تمام این اظهارات و مطالب عنوان شده را تکذیب می‌کنم و در این باره باید بگویم که پرونده با جدیت در سازمان تعزیرات در حال رسیدگی است و پس از جمع بندی نهایی جزئیات تکمیلی در این خصوص به زعم و نظر عموم هموطنان خواهد رسید.

وی در واکنش به این موضوع که جرایم نقدی از سوی سازمان تعزیرات برای اپراتور‌های متخلف در نظر گرفته شده و این جرایم به متخلفان ابلاغ شده است، اعلام کرد: تا زمانی که تحقیقات در پرونده‌ای به اتمام نرسد و به جمع بندی در آن موضوع نرسیم، به هیچ عنوان آرای تخلفی برای متخلفان صادر نخواهد شد، لذا برخی در خصوص اعلام میزان جرایم توسط سازمان تعزیرات گمانه زنی می‌کنند، از نظر حقوقی و علمی صحیح نیست و در این باره در حال تکمیل تحقیقات خود هستیم.

با توجه به صحبت‌های سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، آن طور که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک پرونده اپراتور‌های متخلف توسط این سازمان مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت و آرای آن نیز بسته به میزان تخلف سودجویان برای آن‌ها صادر خواهد شد.


بیشتر بخوانید

درخواست تعزیرات از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات/ اپراتور‌های متخلف تلفن همراه را معرفی کنید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
نه اپراتورهای سیار نه isp های ثابت نه مخابرات...
هیچکس واسه وزارت ارتباطات تره هم خورد نمیکنه...
Iran (Islamic Republic of)
رسا
۲۳:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
با سلام

آیا ممکنه یک یا دو ارگان دولتی ایران که وظیفه ش خدمت رسانی به مردم شریف ایران است را نام ببرید که در آن بخاطر حفظ منافع بانکی و جیب خودشان ، تا سرحد امکان سر مردم را کلاه نگذاشته باشد؟
در اسلام دروغگو دشمن خداست، درست است؟
اینها که در روز روشن با ته چهره خندانی که دارند رودرروی ملت دروغگویی می کنند
ملت ایران ساده نیستند که تحملشان زیاداست بلکه آبرودار هستند و عاشق آرامش و امنیت کشورشون.
سهم ما از زنده بودن این دزدی ها و استرس های روزمره شده که دلیلش داشتن مدیران نالایق در بیشتر کرسی های مدیریتی ست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
قبل از عید بیست هزار تومان شارژ مکالمه از *1# گرفتم برای خط اعتباری 3 روز بعد خواستم زنگ بزنم که اپراتور سخنگو گفت اعتبار شما صفر ریال می باشد . دوباره یک هفته پیش از *1#پنجهزار تومان شارژ گرفتم . و از مدار فیروزه ای مکالمه درون شبکه 8 دقیقه ای ، به مبلغ 2020 ریال انجام دادم که دوباره برای مکالمه بعدی کمبود اعتبار اعلام کرد . موقعی که دولت ادعای مجری قانون است و روز روشن و علنا" دزدی می کند . وای بحال بقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
حالا پول اضافی رو برگردونید به مردم نه به نفع خودتون جریمه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
من از ایرانسل خریدم هم همینطور بود
Iran (Islamic Republic of)
Exterminator
۱۴:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
همه فقط به فکر خودشونن فقط به فکر سود بیشتر و درآمد بیشتر فقط این وسط فشارش به مردم بیچاره میاد که چاره‌ای جز خرید بسته‌های اینترنت ناعادلانه، کم‌سرعت، کم‌حجم و گران‌قیمت این اپراتور ها ندارند...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۲۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
بخاطربی تدبیری دولت تمام وزارتخانه ها و مؤسسات خصوصی میدان رابرای دسبردبه جیب مردم بازدیدند.
حالا هم میفرمایند تعضیرات واردعمل شده .تعضیرات کارمیکنه ؟
فوقش اپراتورهاراجریمه می‌کنه بعدهمین جریمه رابجای اینکه به مردم برگردونند. میزیزن خزانه دولت که یه عده دیگه چپاول کنند.
پس پیگیری یاعدم پیگیری نفعی بحال مردم نداره .
-
گل
۱۱:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
من بسته اینترنت همراه اول خریدم هم ازبسته کم میشه هم تعرفه آزاد داره برام حساب میکنه !!!!!؟؟؟؟ به 9990 هم زنگ زدم هنوز درست نشده
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
درست هم نمیشه گل
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
چرا درست نشه کد *100*113#رو بزن مصرف آزاد رو غیره فعال کن
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۹:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اینا همش یک نوع بازیه؟ اپراتورهای تلفن همراه اول و ایرانسل چقدر سر مردم ایران کلاه گذاشتند و هزینه بسته های اینترنت را افزایش قیمت دادند؟ اصل موضوع برای مردم ایران باور پذیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ر.خ
۰۷:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
حالا به فرض كه از 600 ميليارد تومن تخلفشون 4 ميليارد هم جريمشون كردن ... !!!!
چيش به مصرف كننده ميرسه كه سرش كلاه رفته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
من از سيمكارت ديتا رايتل استفاده ميكنم ولي نسبت به چند ماه قبل بسته اينترنتي ام زودتر تمام ميشه با اينكه از سايتهاي داخلي استفاده ميكنم هيچ نظارتي روي اين بسته ها نيست فقط پول خوري راه انداختن
Germany
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
همه اپراتورها دزد هستن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
چقدر گرانی فروشی کرده 100 میلیارد، چند جریمه شده 10 میلیون! آیا جریمه ها بازدارنده است؟ آیا قانون اصلاح نباید شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
جریمه ها بنفع دولته گیر مردم چی میاد
آخرین اخبار