در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چند توصیه به افرادی که نمی‌توانند در مجالس سیدالشهدا (ع) شرکت کنند

امسال با توجه به شیوع کرونا، شرایط برگزاری مجالس عزای حسینی متفاوت از سال‌های گذشته است.

حجت الاسلام موسوی مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم امسال گفت: امسال این مجالس با فاصله گذاری اجتماعی و ساعات کم حضور مردم اجرا خواهد شد. برخی افراد به علت کهولت سن و یا بیماری‌های زمینه‌ای، امکان حضور فیزیکی در جلسات را ندارند. توصیه ما به آنان این است که جداً از شرکت در تجمعات خودداری کنند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی بهره گیری از رسانه ملی و فصای مجازی ایمن تر است. رسانه ملی برنامه عزاداری از بقاع متبرکه را به صورت زنده و تولیدی پخش می‌کند. حضور در روضه های خانگی هم به شرط جمعیت اندک توصیه می شود.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به افرادی که در خانه می‌مانند و امکان شرکت در مجالس عزاداری را ندارند، مطالعه کتاب را توصیه کرد و گفت: درباره ماه محرم و فضایل امام حسین (ع) کتاب‌های زیادی نوشته شده است؛ از جمله آنها می توان به «فتح خون»، «این گونه حسین بن علی را بشناسید»، «در کربلا چه گذشت» و «حماسه حسینی» اشاره کرد.

حجت الاسلام موسوی افزود: کتاب‌های مقتل هم وجود دارد؛ مانند «رمز المصیبته» و دیگر مقاتل که وقایع عاشورا از حرکت اباعبدالله تا عاشورا، واقعه روز عاشورا و وقایعی که بعد از عاشورا رخ داده را روایت می کنند. کتاب «یاران شیدای حسین بن علی (ع)» و «سلوک عاشورایی» از مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی هم کتاب‌های خوبی هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار