مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهاباد:

گوشی تلفن همراه را حتما بعد از خاموش کردن ضدعفونی کنید

احمدی به شهروندان توصیه کرد گوشی موبایل خود را بعد از خاموش کردن ضدعفونی کنند تا از انفجار آن بر اثر انفعالات شیمیایی جلوگیری شود.

رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تلفن‌های همراه امروزه به یکی از مهم‌ترین وسایل انتقال ویروس کرونا تبدیل شده‌اند که برای تمیز کردن و ضدعفونی آن باید‌ها و نباید‌های مهمی را در نظر باید گرفت.

او با اشاره به اینکه الکل، مطمئن‌ترین ضد عفونی کننده برای رفع ویروس کرونا از روی گوشی است، افزود: الکل نباید مستقیما بر روی گوشی اسپری شود، ابتدا یک دستمال کاغذی چندلایه به ماده ضدعفونی کننده آغشته شود و بعد از خاموش کردن گوشی برای ضدعفونی کردن دستگاه موبایل مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهاباد،خاموش بودن تلفن همراه و متصل نبودن گوشی به پریز برق را از نکات مهم در ضدعفونی کردن تلفن های همراه دانست و یادآور شد: شهروندان باید از تمیز کردن گوشی موبایل با پارچه‌های زبر خودداری کنند و همچنین ماده ضدعفونی‌کننده را به صورت مستقیم  روی تلفن همراه اسپری نکنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.