رئیس پلیس راهور استان قم؛

با حرکات نمایشی راکبان در خیابان و معابر قم به‌ شدت برخورد می‌شود

صدفی گفت:با حرکات نمایشی راکبان در خیابان و معابر به‌ شدت برخورد می‌شود و وسیله نقلیه متخلفان یک ماه توقیف می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهور استان قم، با اشاره به ضرورت همراهی شهروندان در کاهش تصادفات و تلفات گفت: ازجمله برنامه‌های مدیریت ترافیک، روان‌سازی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع آن، کاهش تخلفات و ایمن‌سازی معابر در راستای کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس راهور استان قم افزود: یکی از مسائل مهم در پایش ترافیک، هوشمند سازی و استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف در سطح قم است که با همراهی شهرداری، آن را پیگیری می‌کنیم.

او تصریح کرد: سرعت نقش مهمی در تصادفات دارد و وقتی دوربین‌ها فعال باشد، موجب کاهش سرعت و مدیریت ترافیک و آسیب‌پذیری کمتر شهروندان می‌شود.

سرهنگ صدفی بیان کرد: آموزش نیز نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد و از ظرفیت فضای مجازی در جهت آشنایی مردم با قوانین و مقررات استفاده می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور استان قم یادآورشد: در شهر قم، شهروندان قانونمند بسیاری داریم؛ هرچند در حوزه راکبان موتورسیکلت دچار مشکلات زیادی هستیم و از طرفی تعداد موتور در قم نیز زیاد است و در استفاده از آن، رعایت قوانین نادیده گرفته می‌شود.

او گفت: متأسفانه طبق آمار در ۴ ماهه نخست امسال ۵۷ درصد فوت‌شدگان در تصادفات داخلی شهر راکبان موتورسوار هستند، ازاین‌رو باید به‌طور فراگیر در جهت رعایت قوانین و استفاده از کلاه ایمنی در راکبان، فرهنگ‌سازی شود.

رئیس پلیس راهور استان قم بیان کرد: استفاده از کلاه ایمنی، امری ضروری برای راکبین موتورسیکلت است؛ چراکه ۷۶ درصد از ضربات وارده در تصادفات راکبان به سر بوده که منجر به فوت می‌شود و هیچ سنخیتی میان سر و کف آسفالت وجود ندارد و بسیاری از راکبان و سرنشینان موتورسیکلت، دچار ضربه‌مغزی شده‌اند.

صدفی افزود: خانواده‌هایی که موتورسیکلت در اختیار فرزندان قرار می‌دهند، باید مراقب باشند راکبان فاقد گواهی‌نامه با خطرات زیادی روبه‌رو هستند و در صورت تصادف، دچار مشکلات قانونی می‌شوند.

رئیس پلیس راهور استان قم در ادامه تصریح کرد: با حرکات نمایشی راکبان در خیابان و معابر نیز به‌شدت برخورد می‌شود و وسیله نقلیه متخلفان یک ماه توقیف می‌شود.

صدفی بیان کرد: در حوزه آموزش و آگاهی بخشی نیز صداوسیما و رسانه‌ها و مراکز آموزشی و فرهنگ یاران ترافیک و بانوان فرهنگ یار ترافیک فعال هستند، به‌ویژه بانوان با توجه به جایگاه در خانواده، نقش مهمی در ارتقای فرهنگ راهنمایی و رانندگی و کاهش تخلفات دارند.

رئیس پلیس راهور استان قم عنوان کرد: در حال حاضر معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک در حوزه فرهنگ‌سازی فعال است و سال قبل بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف، پیرامون آئین‌نامه راهنمایی آموزش دیدند.

صدفی در مورد دیگر اقدامات آموزشی یادآورشد: در فضای مجازی از نرم‌افزار شاد در زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش استفاده می‌کنیم، همچنین با همراهی شهرداری، اتوبوس‌های سیار ویژه آموزش همچون کلاسی مجهز طراحی کرده‌ایم که در برخی از نقاط شهر در جهت آموزش به راکبان متخلف اقدام می‌کنند.

او گفت: در این طرح آموزشی، به‌جای توقیف موتورسیکلت و انتقال به پارکینگ، راکبان به مدت ۳۰ دقیقه ملزم به گذراندن دوره آموزشی می‌شوند و وقایع تلخی از تصادفات شهری به‌صورت مستند برای آن‌ها پخش می‌شود و درنهایت باید همراهی لازم را در استفاده از کلاه ایمنی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان قم تصریح کرد: گاهی آموزش بیشتر از جریمه و انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ اثرگذار است و ما در تلاش هستیم، فرهنگ راهنمایی و رانندگی را به‌خوبی در میان شهروندان نهادینه کنیم تا بتوانیم آمار تصادفات را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.