وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری:

تلاش کانون‌های دانشجویی برای ما ارزشمند است

منصور غلامی ضمن تشکر از تلاش کانون‌های دانشجویی در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: در جریان محدودیت‌ها و زحمات دانشجویان در شرایط فعلی هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات فناوری در اختتامیه هشتمین جشنواره رویش گفت: ویروس کرونا که جامعه بشری را درگیر کرده، سختی‌هایی را بر ما هم تحمیل کرده است، اما گشایش‌ها در سختی‌هاست. با شیوع این بیماری ابتکارات، دستاورد‌ها و اقداماتی را هم داشته‌ایم که شاید در شرایط عادی آن را انجام نمی‌دادیم و تعداد زیادی از دانشجویان هم اکنون امکان دسترسی به این جشنواره را از فضای مجازی دارند که اقدامی قابل تقدیر است.

غلامی ادامه داد: روز گذشته جشنواره حرکت را داشتیم که ۱۲۷ کشور در این جشنواره ثبت نام کرده و بیش از ۳۰ هزار دانشجوی خارجی در آن حضور داشتند که به هیچ وجه نمی‌توانستیم در شرایط عادی این جشنواره‌ها را به صورت فیزیکی در این بعد انجام دهیم.

او افزود: ویژگی کانون‌های دانشجویی این است که علایق و سلایق را در کنار دانش و کسب تجربه در کانون‌ها به کار می‌گیرد. کانون‌ها بذر و هسته‌های اولیه شکل گیری مجموعه‌های مردم نهاد هستند.

وزیر علوم تصریح کرد: اقداماتی که کانون‌های دانشجویی در دانشگاه انجام می‌دهند هسته‌های علمی و هسته‌های تجربی حضور در سازمان‌های مردم نهاد در بیرون از دانشگاه‌هاست. دانشجویی که در کانون فرهنگی، هنری و علمی دانشجویی فعالیت می‌کند تجربه نگاه اجتماعی در فعالیت‌های علمی را با خود به همراه دارد و در جایی که مسئولیت پیدا می‌کند از آن استفاده می‌کند.

او ادامه داد: اساس انتقال آموزش، تربیت، تجربه و احساس در محیط‌های حضوری است و هر روز دعا می‌کنیم شرایط کرونا زودتر برطرف شود و شاهد حضور دانشجویان باشیم.

غلامی گفت: همین که تلاش می‌کنیم ارتباط با دانشجویان قطع نشود و آموزش با وجود تمام ضعف‌ها، کار ارزشمندی است. در این حوزه معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تمام تلاششان را انجام داده‌اند تا ارتباط حفظ شود.

وزیر علوم با اشاره به تجربه کسب شده از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: باید تجربه را حفظ کنیم و از آن استفاده کنیم و نباید به مجموعه‌های افراد محصور در سالن‌ها قانع شده و به تعداد صندلی‌های یک سالن اکتفا کنیم؛ باید برنامه‌ها را با مشارکت عده زیادی در کشور برگزار کنیم.

غلامی گفت: کانون‌ها در کشور کار و تلاش می‌کنند و برای ما ارزشمند هستند. زحمات دانشجویان و محدودیت‌های آن‌ها را که همچنان ادامه دارد،  می‌شناسیم. فعالیت اجتماعی در این عرصه‌ها به معنای کنار گذاشتن وقتی از زمان مطالعه و فعالیت علمی است.

او بیان کرد: دانشجویان فعال در این حوزه‌ها معمولا در بیرون از دانشگاه موفق بوده‌اند و توفیقی که از این تجربه کسب کرده‌اند سرمایه اثر گذاری آن‌ها در جامعه است و خواهد بود.

به گفته وزیر علوم، فعالیت این دانشجویان برای آینده کشور ارزشمند است، چون حضور آن‌ها را در صحنه‌های عملی حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار