رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج؛

آغاز ثبت نام رانندگان کردستانی سرویس مدارس در سامانه سپند

جمشید نژاد گفت:ثبت نام رانندگان سرویس مدارس در سامانه سپند از ۲۵ مرداد ماه آغازشده و تا ۲ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

امیر جمشید نژاد رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: سامانه سپند (سامانه ملی پایش حمل و نقل دانش آموزی) با رویکرد استفاده از تکنولوژی‌های نوین و در راستای افزایش سطح کیفی خدمات، افزایش ضریب ایمنی و آرامش خاطر و کاهش نگرانی‌های والدین به دستور وزیر کشورراه اندازی شد.

او بیان کرد: اخذ آمار و اطلاعات دقیق از ناوگان فعال در حمل ونقل دانش آموزی، کنترل، نظارت و بازرسی بر عملکرد رانندگان این حوزه، رصد و پایش ناوگان دانش آموزی، رسیدگی به تخلفات و شکایات از طریق مراجع مرتبط و کاهش فعالیت خودرو‌های فاقد مجوز از مهمترین اهداف راه اندازی سامانه سپند است.

جمشیدنژادبا اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه آغاز خواهد شد؛ اعلام کرد: فرآیند ثبت نام از رانندگان متقاضی سرویس مدرسه از ۲۵ مرداد ماه آغاز و تا ۲ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

او گفت:به منظور جلوگیری از مراجعات حضوری و تجمع رانندگان متقاضی در مراکز ثبت نام و نیز ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا ویروس ثبت نام رانندگانی که در سال تحصیلی گذشته در سامانه سپند ثبت نام نموده و دارای پروانه فعالیت هستند به صورت پیامکی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: طریقه ثبت نامه به این گونه است که با ارسال پیامک به این گروه از رانندگان، در صورت تمایل و تقاضای آن‌ها به ارائه خدمات در سال تحصیلی جدید، رانندگان می‌توانند با ارسال عدد یک به سرشماره فوق ثبت نام خود را انجام دهند.

جمشید نژاد افزود: مشخصات این افراد از سال گذشته موجود بوده و در زمان مراجعه جهت بررسی و تایید رانندگان، ثبت نام آن‌ها نهایی خواهد شد.

او تصریح کرد: رانندگان جدید الورود و رانندگانی که نسبت به سال گذشته اطلاعات فردی و خودرویی آن‌ها تغییر کرده و نیاز به ویرایش دارد، برای ثبت نام و یا اصلاح مشخصات خود در مهلت مقرر به دفاتر پیشخوان دولت و یا شرکت‌های حمل و نقل درون شهری مجاز تحت نظارت سازمان تاکسیرانی مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: سامانه سپند (www.irtusepand.ir) در اجرای آئین نامه حمل و نقل دانش آموزی مصوب هیات وزیران با هدف ساماندهی و پایش سرویس حمل و نقل دانش آموزی با همکاری سه وزارتخانه؛ وزارت کشور، راه وشهرسازی و آموزش و پرورش ایجاد شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.