برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی و پرچم‌گردانی در خداآفرین ممنوع است

 فرماندار شهرستان خداآفرین از ممنوعیت برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی و پرچم گردانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، امیری راد  فرماندار شهرستان خداآفرین در حاشیه ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان با موضوع بررسی اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری ماه محرم با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است و واقعه عاشورا با اتفاقات زمانی کم رنگ نمی‌شود، گفت: به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وضرورت مقابله با شیوع بیماری کرونا عزاداری ماه محرم امسال متفاوت از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

او با تاکید بر ضرورت اجرای مراسم عزاداری ماه محرم در مکان‌های ثابت و غیر مسقف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسمات الزامی بوده و فاصله دومتری باید رعایت شود.

او گفت: استفاده از طبل و سنج ممنوع بوده و زنجیر بصورت استفاده انفرادی تا پایان مراسم در اختیار هر فرد قرار گیرد.

امیری راد افزود: جابجایی هیات‌ها و دسته گردانی ممنوع بوده و هیات‌های مذهبی با مجوز نیروی انتظامی در مکان‌های ثابت، مشخص و غیر مسقف عزاداری کرده و مطابق مصوبات و پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا ابلاغ دریافت کنند.

او گفت: اعضای هیات امنای مساجد به برگزاری برنامه‌ها و مراسمات نظارت می کنند و نذورات برای رعایت نکات بهداشتی صرفا در قالب مواد غذایی خشک یا بیرون بر و یا بصورت توزیع ماسک، انواع مواد شوینده و ضدعفونی کننده پخش شده و در این راستا از ظرفیت جامعه خیرین و عزاداران استفاده شود.

او گفت: مراسم عزاداری ماه محرم امسال با محدودیت زمانی برگزار شده و بیش از دوساعت طول نکشد، شهرداران و دهیاران نیز نسبت به فضاسازی شهر و روستا وسیاه پوش کردن فضا اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار