استاندار:

قول مساعد سرپرست وزارت صمت برای ترخیص کالا‌های رسوب کرده در گمرک

استاندار قزوین از قول مساعد سرپرست وزارت صمت برای رفع مشکل کالا‌های رسوب کرده در گمرک قزوین برای رونق واحد‌های تولیدی خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در نشست شورای گفت و‌گوی دولت و بخش خصوصی تأکید کرد: رسوب و ترخیص مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی در گمرک مشکلات زیادی برای این واحد‌ها ایجاد کرده که برای رفع این مشکل از سرپرست وزارت صمت قول مساعد گرفتیم.

جمالی پور در ادامه به موضوع مشکلات تولیدکنندگان کشمش و پساب حاصل از شست و شوی مواد اولیه اشاره کرد و گفت: کشمش‌های تیزآبی آلودگی فراوانی دارد و باعث تذکر محیط زیست شده است.

استاندار خاطرنشان کرد: کارشناسان حق برخورد بد با تولیدکنندگان ندارد و محیط زیست باید پرونده‌ها را پس از بررسی در کمیته‌ای مخصوص به دادگاه ارجاع دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان هم در این نشست خاطرنشان کرد: فشار‌های متعددی از جمله عدم ترخیص مواد اولیه از گمرک، نگرانی از بازگشت ارز به کشور توسط صادرکنندگان و تعلیق کارت‌های بازرگانی به بخش خصوصی وارد آمده است.

بخشنده همچنین تاکید کرد: به بحران کرونا طولانی شده است و فعالان اقتصادی خودشان را برای مدت طولانی‌تر آماده کنند.

قبادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز گفت: با رایزنی‌های انجام شده بسیاری از مشکلات حل شده است هرچند به ما اتهام وارد کردند که در مقابل قوانین و سیاست‌های بانک مرکزی ایستاده ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خاطرنشان کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم در استان سیاستی را دنبال کنیم که کمترین ضربه به تولید بخورد.

عباس نژاد، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان نیز با بیان اینکه آلودگی پساب‌های صنعت کشمش تاکستان۱۰۰ برابر استاندارد موجود است، گفت: شرکت‌های تولید کننده کشمش تعهد داده اند که ظرف ۳ ماه مشکل برطرف می‌شود، اما تا به حال اقدامی انجام نداده اند و باید تصفیه خانه مجزا داشته باشند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان با بیان اینکه تولید و درآمد نباید با سلامت مردم بازی کند، خاطرنشان کرد: این واحد‌ها باید پیش تصفیه شان را بهسازی کرده و سپس به تصفیه خانه حیدریه تحویل دهند.
انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار