رئیس سازمان حفظ نباتات کشور مطرح کرد؛

احتمال افزایش نسل آفت ملخ صحرایی از ۲ ماه آینده

چنگلوایی گفت: با توجه به احتمال افزایش نسل آفت ملخ صحرایی از مهرماه، رقمی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، از احتمال هجوم موج جدید ملخ‌ها خبر داد و گفت: بنابر آمار تاکنون در ۴۰۴ هزار هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

او افزود: از اوایل مهر احتمال افزایش نسل آفت وجود دارد که بر همین اساس ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دلیل افزایش قیمت سموم نیاز داریم تا در یک عرصه یک میلیون هکتاری مبارزه کنیم.


بیشتر بخوانید


چنگلوایی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی مبادی این آفت از جمله هند و پاکستان و شاخ آفریقا، احتمال افزایش نسل آن وجود دارد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به افزایش تراکم جمعیت ملخ‌ها بیان کرد: نسل جدید ملخ‌ها ٢٠ برابر نسل قبلی است و در صورت هجوم، نیاز به مبارزه در حداقل یک میلیون هکتار وجود دارد.

به گفته او، بنابرپیش بینی فائو و سازمان حفظ نباتات در دی ماه حمله گسترده‌تری خواهیم داشت که همواره در تلاشیم تا وضعیت را به گونه‌ای فراهم کنیم که هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته ۹ استان درگیر آفت ملخ صحرایی شدند، گفت: وضعیت در سال ۹۷ نیز به همین گونه‌ بود و امسال یک الی دو استان دیگر نیز به تعداد استان‌های آلوده اضافه شده، ضمن اینکه امسال حدود ۴۰۴ هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام شد که این علاوه بر پایش‌ها و رصدهایی بود که همکاران ما انجام دادند.

چنگلوایی با بیان اینکه ملخ صحرایی، یک ملخ مهاجر است و ربطی به ملخ‌های بومی ندارد، افزود: پس از چند سال، ما امسال با طغیان ملخ مراکشی مواجه بودیم که این ملخ، بومی کشور ما است و حدود ۱۴۰ هزار هکتار مبارزه نیز با ملخ بومی انجام شد.

او درباره خسارت ناشی از این آفات به مزارع کشور گفت: خوشبختانه گزارشی از خسارت به ما ارائه نشده البته ممکن است به صورت موردی و جزئی در برخی باغات‌ یا مزارع، خسارت‌هایی ایجاد شده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار