مرکز نوآوری اجتماعی احسان در دانشگاه سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

مرکز نوآوری اجتماعی احسان با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)‌، استاندار و جمعی از مسولان در مرکز فن آوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلامرضا رضایی رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهارداشت:مرکز نوآوری اجتماعی این دانشگاه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به صورت مشارکتی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) راه‌اندازی شد.

غلامرضا رضایی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در این مرکز از طرح‌های اجتماعی نظیر دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، بهداشت و درمان و آسیب‌های اجتماعی حمایت شود.

او  ادامه داد: مرکز فن آوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان از پنج سال گذشته راه‌اندازی شده که هم‌اینک ۳۵ شرکت در آن به طور فعال در بخش‌های مختلف علمی در حال فعالیت هستند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان و بلوچستان تاکنون با اجرای ۱۰ هزار و ۶۰۲ طرح افزون‌بر ۱۰ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری کرده است که عمده این سرمایه‌گذاری‌ها با افزون‌بر ۸۷۵ میلیارد تومان به توانمندسازی اقتصادی، کارآفرینی و بیش‌از ۷۷ میلیارد تومان به مدرسه سازی اختصاص دارد.

همچنین بنیاد برکت اجرای طرح‌های اقتصادی اجتماع محور(سحاب) را در ۲۰ شهرستان با هدف ایجاد ۲۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در زمینه‌های پرورش دام سبک، بلدرچین، زنبورداری، خیاطی و سایر مشاغل خرد خانگی مورد توجه قرار داده است.

تاکنون برای ۲۷ هزار و ۲۳۱ نفر در سیستان و بلوچستان با راه‌اندازی ۹ هزار و ۷۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار