باقرزاده کریمی خبر داد؛

حاشیه کارون بستر ساخت و سازهای غیر مجاز شده است

مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست گفت: ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حاشیه رود کارون منجر به تشدید وقوع سیلاب در این منطقه می‌شود.

مسعود باقرزاده کریمی مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت رود کارون اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند از دستگاه‌های مختلف برای تخصیص حقابه و نیاز‌های اکولوژیکی رودخانه کارون، حق مطالبه کند.

وی افزود: به دلیل اینکه رودخانه کارون به رودخانه بشار و دهانه خلیج فارس می‌ریزد باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

باقرزاده کریمی گفت: بخش‌ وسیعی از حاشیه رود کارون به عنوان تالاب محسوب می‌شود، به همین دلیل این رودخانه از نظر اکولوژیکی برای محیط زیست اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حاشیه رود کارون وضعیت این رودخانه بسیار در خطر است، افزود: این ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اطراف رود کارون علاوه بر ورود فاضلاب به رودخانه، به تشدید وقوع سیلاب‌ در منطقه نیز منجر می‌شوند.

مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست گفت: به گفته برخی از منابع، شهرداری اهواز نیز در فکر احداث تأسیساتی در وسط رودخانه بود که سازمان محیط زیست طی مذاکرات و جلساتی به این اقدام معترض بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار