افزایش تدابیر امنیتی اطراف سرکنسولگری روسیه در نیویورک

اقدام ادامه‌دار یک مرد در پرتاب سنگ به سوی ساختمان سرکنسولگری روسیه در نیویورک، موجب تشدید تدابیر امنیتی در اطراف آن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام وزارت امور خارجه گفت که تدابیر امنیتی پیرامون کنسولگری کل روسیه در نیویورک پس از حادثه مربوط به مردی که چند روز به طور پیوسته به ساختمان کنسولگری سنگ پرتاب می‌کرد، افزایش یافته است.

این مقام آمریکایی گفت: پلیس آمریکا گشت زنی‌های امنیتی اطراف محل این تأسیسات دیپلماتیک در نیویورک را که تحت تاثیر حادثه قرار گرفته است، تشدید کرده اند.

مقامات کنسولگری روسیه در نیویورک پیش از این گفته بود که مردی ناشناس از ۱۰ تا ۱۶ اوت به طور متداوم در حال پرتاب سنگ به اتومبیل و ساختمان نمایندگی دیپلماتیک روسیه است.

یکی از کارکنان سرکنسولگری روسیه در نیویورک گفت: درباره تابعیت این شخص اطلاعاتی در دست نیست. وی با فریاد و به زبان انگلیسی، کارکنان و مراجعه کنندگان سر کنسولگری را تهدید می‌کرد. وی همچنین افراد را تهدید به قتل می‌کرد.

مسئولان سرکنسولگری روسیه اعلام کردند پلیس این فرد را روز اول بازداشت و سپس وی را آزاد کرد، ولی او همچنان به پرتاب سنگ ادامه داد.

این کارمند گفت: کنسولگری نگران این است که اقدامات کافی برای محافظت از ما در برابر اینگونه تخلفات توسط همان شخص اتخاذ نشده باشد.

یادآور می‌شود آمریکا پیشتر کنسولگری چین در هیوستون را تعطیل کرد. پکن هم در واکنش به واشنگتن، کنسولگری آمریکا در چنگدو را تعطیل کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار