قالیباف:

شفافیت آرا از اساسی‌ترین رویکرد‌های مجلس یازدهم است

رئیس مجلس گفت: بحث شفافیت یکی از اساسی‌ترین رویکرد‌های مجلس یازدهم در راستای تحقق مطالبات مردم است.

شفافیت آرا از اساسی‌ترین رویکرد‌های مجلس یازدهم استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی در جلسه علنی امروز اظهار کرد: امروز شاهد بودیم که یکی از مواد لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی به دلیل عدم مشارکت برخی از همکاران در رأی‌گیری به کمیسیون بازگردانده شد و بدین ترتیب یک ماه این قانون معطل می‌شود و دلیل آن این است که در مجلس شورای اسلامی شفافیت آرا وجود نداشته و مشارکت عامه مردم را شاهد نیستیم.

وی تصریح کرد: بحث شفافیت آرا باید در مجلس شورای اسلامی زودتر مصوب شود. مردم باید بدانند که چرا یک نماینده در رأی‌گیری شرکت نمی‌کند؟. چرا نماینده در حال راه رفتن یا خوردن چای یا برپایی دورهمی در حین رسیدگی به طرح‌ها و لوایح است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تصریح کرد: قرارداد فوتبالی به دلیل عدم وجود شفافیت رقم خورده است و ده‌ها هزار میلیارد از بودجه کشور را تحت تأثیر قرار داده است. چرا باید این همه پول به یک سرمربی داده شود؟ دلیل آن عدم وجود شفافیت است. باید هرچه زودتر بحث شفافیت آرای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دنبال شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، در پاسخ به تذکر وی گفت: بحث شفافیت آرا در کمیسیون آیین‌نامه بررسی شده و کلیات آن به تصویب رسیده است. اکنون براساس ماده ۱۴۲ به مرکز پژوهش‌ها ارجاع داده شده است تا دقیق‌تر تدوین شود. یکی از رویکرد‌های اساسی مجلس یازدهم که مطالبه مردم و نمایندگان است بحث شفافیت آرا است و در اولویت کاری مجلس شورای اسلامی قرار دارد. ان‌شاء‌الله پس از نظر مرکز پژوهش‌ها در کمترین زمان این طرح به صحن مجلس می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار