پنتاگون: طالبان روابط‌‌‌‌ خود را با القاعده حفظ کرده است

وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدید خود اعلام کرده است که طالبان و القاعده به صورت مشترک و با همکاری یکدیگر بر نیروهای امنیتی افغانستان حمله می‌کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدید خود اعلام کرده است که طالبان و القاعده به صورت مشترک و با همکاری یکدیگر بر نیروهای امنیتی افغانستان حمله می‌کنند.

پنتاگون  افزوده است که از تاریخ اول آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی تا ۳۰ ژوئن سال جاری، طالبان حملات‌ را در سطح بالای در برابر نیروهای امنیتی افغانستان ادامه داده و بعضی از این حملات با همکاری اعضای وابسته القاعده انجام شده‌است.

بر اساس توافقنامه آمریکا و طالبان، واشنگتن شمار نیروهای خود را در افغانستان به ۸۶۰۰ تن کاهش داده است و مارک اسپر، وزیر این کشور نیز در این اواخر گفته بود که قرار است تا اخیر ماه نوامبر سال جاری، شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به کمتر از پنج هزار تن کاهش پیدا کند.

در این گزارش وزارت دفاع امریکا آمده است که در صورت عملی‌شدن توافق‌نامه‌ دوحه از سوی طالبان، امریکا متعهد است تمام نیروهایش را تا ماه آوریل سال ۲۰۲۱ از افغانستان خارج کند.

بر اساس این گزارش، طالبان پس از توافق‌نامه‌ دوحه هیچ حمله‌ را در برابر نیروهای امریکایی و ائتلاف انجام نداده است، اما سطح خشونت‌های این گروه در برابر نیروهای امنیتی افغانستان در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

در گزارش همچنان آمده است که حملات هوایی نیروهای آمریکایی در برابر طالبان ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به نوشته فارس، پیش از این نیز پنتاگون در گزارش سه ماه اول سال ۲۰۲۰ خود گفته بود که طالبان روابط خود را با شبکه القاعده حفظ کردند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: پنتاگون ، آمریکا ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار