در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی با وزارت بهداشت در دوران کرونا

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: این سازمان طی دوران شیوع کرونا همکاری‌های بسیاری با وزارت بهداشت داشته و حمایت‌های بی‌شماری از آنان کرده است.

شاهین محمد صادقی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خدمات کادر درمان طی دوران شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: کادر درمان و جامعه پزشکی در این دوران زحمات زیادی کشیدند و تلاش‌های بسیاری برای مقابله با این بیماری انجام دادند.

او افزود: اگر فردی درگیر ویروس کرونا نباشد، نمی‌تواند عمق این سختی را که کادر درمانی و جامعه پزشکی انجام می‌دهند، درک کند و متوجه آن شود.

محمدصادقی تصریح کرد: جامعه پزشکی در دوران شیوع بیماری کرونا نشان داد که خدمت گزار واقعی مردم است و حضور آنها  در دفاع مقدس یک حضور مقطعی نبوده، بلکه حضور آنان در حوادث، سیل، زلزله و بروز هر اتفاق دیگر را هم شاهد بودیم که با موفقیت‌های زیادی همراه بود.

جامعه پزشکی، اولین قشر مدافع سلامت در زمان کرونا

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: در شرایط فعلی بروز ویروس کرونا باعث ابتلای تعدادی از هموطنان به این بیماری شد و برخی هم جان خود را از دست دادند، در واقع کادر درمان جز اولین قشری بودند که به عنوان مدافعان سلامت درگیر این بیماری شدند و به شهادت رسیدند.

محمد صادقی اضافه کرد: تعدادی از همکاران ما در کادر درمان اعم از پزشکان و  خدمت گزاران، کارشناسان رشته‌های مختلف بودند و جامعه بسیجی در این امر پیش قدم دفاع از سلامت مردم بود. تعداد بسیاری از شهدای ما در دوران کرونا از اعضای بسیج جامعه پزشکی بودند و در حال حاضر هم در امر آموزش مردم، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و پیشگیرانه و هم در اعزام تیم‌ها به استان‌های قرمز کشور همکاری‌های موفقیت آمیزی با وزارت بهداشت انجام داده اند.

او با بیان اینکه وزارت بهداشت در امر دوران شیوع ویروس کرونا به عنوان یک نهاد متولی و مسئول فعالیت داشته است، تاکید کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به عنوان نیروی کمکی در زمان شیوع ویروس با وزارت بهداشت همکاری می‌کند و در این زمینه حامی کادر درمان است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی در پایان یادآوری کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در زمان درخواست و نیاز‌های وزارت بهداشت، جامعه پزشکی، کادر درمان، دانشجویان، پزشکان عمومی، پزشکان متخصص، داروسازان، کارشناسان، محققان و پرستاران حضور داشته و حمایت‌های خود را به سرانجام رسانده و در این زمینه فعالیت‌های بی شماری به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار