داوطلبان بوشهری گروه ریاضی و انسانی در آزمون سراسری شرکت کردند

دومین روز برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور شرکت کنندگان گروه آزمایشی ریاضی و علوم انسانی آغاز شد.

داوطلبان بوشهری گروه ریاضی و انسانی در آزمون سراسری شرکت کردندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دومین روز برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ۸ صبح امروز با برگزاری آزمون گروه ریاضی و علوم انسانی مانند دیگر نقاط کشور در استان بوشهر نیز شروع شد.

در گروه ریاضی دو هزار و ۲۰۷ داوطلب و علوم انسانی چهار هزار و ۶۴۲ داوطلب از استان بوشهر شرکت دارند.

آزمون سراسری که دیروز با آزمون گروه هنر آغاز شد تا شنبه اول شهریور ادامه دارد.

  آزمون علوم تجربی که بیشترین داوطلب را در استان بوشهر دارد، با شرکت هفت هزار و ۴۷۵ نفر جمعه ۳۱ مرداد و زبان‌های خارجی با حضور دو هزار و ۴۱۸ داوطلب شنبه اول شهریور برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


تعداد داوطلبان آزمون سراسری در همه گروه‌های آموزشی در استان بوشهر ۱۸ هزار و ۴۱۶ نفر است که ۱۱ هزار و ۷۰۳ زن و ۶ هزار و ۷۱۳ مرد هستند.

به گفته نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر، داوطلبان آزمون سراسری، در ۱۰ شهرستان، و جزیره خارگ، امتحان می‌دهند و همه آزمون‌ها صبح برگزار می‌شود.

علی پاکیزه افزود: شهرستان بوشهر ۶۳۱۸ نفر، جزیره خارگ ۱۲۶ نفر، تنگستان ۶۶۶ نفر، جم هزار و ۷۹ نفر، دشتستان چهار هزار و ۱۱ نفر، دشتی هزار و ۵۴۹ نفر، دیر هزار و۳۷ نفر، دیلم ۴۳۱ نفر، عسلویه ۴۷۲ نفر، کنگان هزار و هفت نفر و گناوه ۱۷۲۰ نفر داوطلب دارند.

او تاکید کرده است که در حوزه‌های امتحانی استاندارد‌های تدوین شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان سنجش آموزش کشور رعایت شده، از جمله اینکه حداقل فاصله ایمنی بین داوطلبان به میزان یک متر و ۸۰ سانتی‌متر و در بیشتر حوزه‌های امتحانی بیش از ۲ متر در نظر گرفته شده است.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر عنوان کرده است که محل برگزاری آزمون قبل و بعد از برگزاری هر جلسه ضد عفونی می‌شود و مجریان مجرب در برگزاری آزمون با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی فعالیت خواهند داشت. فضای مناسب با خنک کنندگی مناسب و تهویه مطلوب در نظر گرفته شده است و فرش آغشته به کلر در ورودی حوزه‌های امتحانی قرار خواهد گرفت.

او افزود: پذیرایی با بطری‌های بسته بندی شده و کیک با رعایت نکات بهداشتی، تامین فضای مناسب برای داوطلبانی که بر اساس فرم خود ارزیابی دارای نشانه‌های ابتلا به کرونا باشند و قرار دادن دفترچه سوالات روی دسته صندلی به جای اینکه روی زمین قرار داده شود از دیگر مواردی است که رعایت خواهد شد.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر از خانواده‌ها نیز درخواست کرد: سعی کنند نگرانی فرزندان خود را در خصوص شرایط بهداشتی آزمون برطرف کنند، زیرا همه استاندارد‌ها و ضوابط بهداشتی در حوزه‌های امتحانی رعایت شده و شرکت در آزمون هیچ ریسک و خطری ندارد.

پارسال آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۱۳ و ۱۴ تیر برگزار شد و ۱۸ هزار و ۴۲ داوطلب بوشهری در آن شرکت کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.