مدیر ارشد شرکت هوآوی اعلام کرد؛

تعداد کاربران شبکه 5G از مرز ۱۰۰ میلیون گذشت/ هوشمندسازی کامل شهری در چین به کمک 5G و به همت هوآوی

بکی از مدیران ارشد شرکت هوآوی، طی سخنرانی خود در یک کنفرانس خبری از تلاش و اقدامات این شرکت برای هوشمندسازی کامل شهر شنژن چین با استفاده از فناوری 5G خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینترنت نسل پنجم مدتی است طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیاری  از مردم جهان منتظر فراهم آمدن امکان استفاده از این فناوری سریع هستند تا دنیای متفاوتی از  اینترنت را به واسطه آن تجربه کنند. کاربرد اصلی فناوری 5G هوشمندسازی اشیا و در نهایت ایجاد شهرهای هوشمند است؛  براساس شواهد در حال حاضر کشور چین و شرکت هوآوی در این امر پیشتاز هستند.

در کنفرانسی که روز ۱۷ آگوست ۲۰۲۰ توسط شرکت هوآوی برگزار شد «گو پینگ» (Guo Ping) یکی از مدیران ارشد این شرکت توضیحاتی را در ارتباط با گسترش و استفاده از فناوری 5G ارائه داد. به گفته او در حال حاضر بیش از ۹۲ اپراتور و شرکت مخابراتی در حال کار بر روی شبکه تجاری 5G هستند و تعداد کاربرانی که از این فناوری استفاده می‎کنند نیز از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرده است.

او در بخش اصلی این سخنرانی به تلاش برای هوشمندسازی کامل شهر شنژن چین اشاره و مطالبی را در این مورد منتشر کرد. مدیر ارشد هوآوی در سخنرانی‌اش اعلام کرد که این شرکت به همراه شرکای دیگر به دنبال راه‎ حل‎های همه جانبه برای ارتقا و گسترش فناوری 5G، و به دنبال آن ساخت شهر هوشمند در چین هستند.

هوآوی

تاثیر شبکه 5G بر مشاغل

گو پینگ در این کنفرانس بیان داشت: از آنجا که مرحله اول گسترش 5G ، استقرار آن در نقاط مختلف جهان است ما باید تمرکز خود روی کاربردهای صنعتی این فناوری را تقویت کنیم تا از این طریق بتوانیم به موفقیت‎های تجاری بزرگی برسیم که برای این کار به هم افزایی پنج حوزه اصلی فناوری از جمله اتصالات و ارتباطات ، فضای ابری ذخیره سازی ، محاسبات ، کاربردهای صنعتی و هوش مصنوعی نیاز است. هوآوی در این مورد اعلام کرد با تمام داشته‌های خود و با همکاری شرکا، این ۵ اصل فناوری را جهت بهره‌بری از شبکه گسترده 5G و هوشمندسازی کامل شهر شنژن با یکدیگر ادغام کرده و به کار می‎گیرد.

چین

 ایجاد ارتباطات اطلاعاتی بین صنایع مختلف از اهداف استفاده از فناوری 5G است که می‌تواند توسط یک شبکه‌ واحد مدیریت شود و کار کند، این شبکه اطلاعاتی قدرتمند می‌تواند در ادارات، دفاتر، صنایع و شاخه‌های حرفه‌ای دیگر کاربرد داشته باشد. هوش‌مصنوعی نیز از اصلی‎ترین کاربردهای این فناوری است و می‌تواند به سرعت گرفتن فرآیندهای کاری در محیط‌های اداری و صنایع مختلف کمک کند. با استفاده از هوش‌مصنوعی می‌توان یک تغییر و تحول اساسی و هوشمندانه در سیستم‌های موجود ایجاد کرد، علاوه بر آن استفاده از این فناوری مثلا در اتومبیل‌های خودران نیز سبک زندگی افراد را تغییر خواهد داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.