بسته ویژه «عماریار» برای روز جهانی مسجد منتشر شد

با توجه به درپیش بودن ۳۱ مردادماه روز جهانی مسجد، سامانه «عماریار»، مجموعه فیلم‌هایی را برای تماشای خانگی و خرید به مناسبت این روز ارائه کرد.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،با توجه به درپیش بودن ۳۱ مردادماه روز جهانی مسجد، سامانه «عماریار»، مجموعه فیلم‌هایی را برای تماشای خانگی و خرید در این مناسبت، ارائه کرد.

مستند سینمایی «عابدان کُهَنز» نخستین اثر بسته ویژه «عماریار» برای روز جهانی مسجد است که به کارگردانی مجید رستگار و تهیه کنندگی امیر مهریزدان، ساخته شده است. این مستند روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی اهالی مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸ و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند.

دیگر فیلم خاص این بسته، مستند «مسجد آبی» نام دارد. این مستند به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی سعید قدوسی، درباره برگزاری مراسم مذهبی به ویژه عزاداری دهه اول محرم در مرکز فرهنگی اسلامی فرانکفورت است.

مستند «میم مثل مسجد آ مثل آتش» به کارگردانی زهره یزدان‌پناه و تهیه‌شده در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اثر دیگر «عماریار» برای روز جهانی مسجد است. این مستند روایتگر ماجرای حمله به مسجد لولاگر تهران در جریان فتنه سال ۸۸ است.

دیگر اثر این بسته فیلم، مستند «سنگر» نام دارد. این مستند به کارگردانی محمدرضا دهشیری و تهیه‌کنندگی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، تولید شده و روایتگر انواع فعالیت‌های درون یک مسجد شهر قم است و به این جمله امام خمینی (ره) که فرمودند: «جمله مساجد سنگر است، سنگر‌ها را پر کنید» اشاره دارد.

مستند «آسید مهدی» به کارگردانی بابک مینایی و تهیه کنندگی مهدی مطهر اثر بعدی سامانه «عماریار» برای روز جهانی مسجد است. این مستند پیرامون شخصیت، افکار و حالات روحی سید مهدی قوام از علما و روحانیون دهه ۲۰ و ۳۰ تهران است که به واسطه شیوه و سلوک خاص خود در هدایت و ارشاد طبقات مختلف جامعه تا به امروز مشهور و زبانزد شده است.

اثر بعدی این بسته فیلم، مستند «شیخ رضا»، نام دارد. این مستند به کارگردانی بابک مینایی و تهیه کنندگی مهدی مطهر، ساخته شده و به زندگی مرحوم شیخ رضا سراج از خطیبان سال‌های نه چندان دور کشور پرداخته است. او از شاگردان ممتاز شیخ عبدالکریم حائری در حوزه علمیه قم، سید محمد تقی خوانساری و میرزا محمد همدانی به‌شمار می‌رود.

مستند «شمیم باران»، به کارگردانی پیروز ابری و مصطفی حسن‌بیگی اثر بعدی سامانه «عماریار» برای روز جهانی مسجد است. این مستند پرتره‌ای از حیات معنوی مرحوم آیت الله احمد مجتهدی تهرانی است. در این مستند با شاگردان و یاران قدیم مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی مانند آیت‌الله امام کاشانی، آیت‌الله میرسجادی، آیت‌الله حبیبی، آیت‌الله جاودان، آیت‌الله طبرستانی و اساتید و علمای دیگر گفتگو شده است.

اثر دیگر این بسته فیلم «عطر سیب» نام دارد. این مستند به کارگردانی داود جلیلی و تهیه کنندگی امیر مهریزدان تولید شده و روایتگر زندگی حاج‌آقا «بخشایش‌پور»، امام‌جمعه بخش «فلارد» از توابع شهرستان «لردگان» است، اما امام‌جمعه‌ای متفاوت از آن‌چه در ذهن دارید. او در این منطقه محروم، وظیفه خود می‌داند تا کنار مردم بماند، با آن‌ها زندگی کند و درمان دردهایشان باشد.

آخرین اثر این بسته فیلم، مستند «چنار» نام دارد که به کارگردانی سید محمود شریفی‌اصل و تهیه کنندگی حسین برادران، تولید شده است. این مستند روایتگر ماجرای طلبه جوانی است که وارد روستایی سنتی شده تا کار تبلیغ خود را آغاز کند، اما با مسجدی مملو از پیرمردان روبه‌رو می‌شود. او می‌کوشد تا جوانان را به مسجد بکشاند که با مشکلاتی مواجه می‌شود.

مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند برای دانلود و تماشای این آثار جذاب مسجدی، به سایت مراجعه کنند. سایت «عماریار»، مرجع عرضه تولیدات صوتی و تصویری جبهه فرهنگی انقلاب است که با شعار «با خانواده فیلم ببینید»، درصدد انتشار و عرضه محتوای سالم از فیلم‌های مستند در وهله اول و فیلم‌های سینمایی و پویانمایی، فیلم‌های کوتاه و نماهنگ از تولیدات داخل و خارج کشور در وهله دوم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فیلم عمار ، فرهنگی ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار