یک درصد اعتبارات هزینه‌ای سیستان و بلوچستان سهم پژوهش است

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: یک درصد اعتبارات هزینه‌ای سیستان و بلوچستان سهم پژوهش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهرداد عرب رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس بند (ز) تبصره ۹ قانون بودجه ۱۳۹۹، قانونگذار این اجازه را به شورای برنامه ریزی و توسعه استان داده تا یک درصد اعتبارات هزینه‌ای را به استثنا فصول۱ و ۶ که ماهیت پرسنلی دارند در راستای مباحث پژوهش مصرف کند.

مهرداد عرب در کارگروه ویژه پژوهش سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بعد از ابلاغ اعتبارات سال ۹۹ و برگزاری شورای برنامه ریزی و مشخص شدن سقف اعتبارات هزینه‌ای، یک درصد سهم پژوهش دستگاه‌هایی که مشمول بودجه استانی هستند (۲۶ دستگاه) کسر شد.

او افزود: سال گذشته سه طرح پژوهشی مصوب در کارگروه داشتیم که به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده، لذا ضروری است در جلسه آتی کارگروه دستگاه‌های اجرایی خروجی مطالعات خود را ارائه کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۹۹ در این سازمان موضوع پژوهش به معاونت منابع و سرمایه انسانی تفویض شد و مکاتبات با دستگاه‌های اجرایی که مشمول بودجه استان بودند شکل گرفت، دستگاه‌ها عناوین خود را پیشنهاد دادند که بالغ‌بر ۱۷۰ عنوان شد.

او بیان کرد: بر اساس دستورالعمل بند (ز) تبصره ۹ قانون، ممیزی اولیه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی شکل گرفت که برخی از عناوین پیشنهادی ماهیت پایان نامه‌ای داشت و کاربردی نبود.

عرب اظهارداشت: مطالعات آمایش سیستان و بلوچستان را در انتهای ۹۸ به سرانجام رساندیم که در فروردین ۹۹ در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش مصوب شد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هفته بعد با حضور مشاور طرح رونمایی می‌شود.

او  بیان کرد: بخشی از مطالعاتی که باید انجام دهیم با نگاه به این سند بالادستی است که در یک مرجع بسیار عالی به تصویب رسیده و حتی در توزیع اعتبارات ۹۹ این مهم را رعایت کردیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: مطالعات آمایش پیشران‌های توسعه را در چند بخش کلیدی و مهم شامل آب، راه، انرژی و عمران شهری و روستایی مطرح کرده که در توزیع اعتبارات باید این مساله رعایت می‌شد لذا اعتبار برخی از فصول را کم کردیم یا نسبت به سال قبل رشد ندادیم و آن را بر روی فصولی که خروجی مطالعات آمایش سرزمین است متمرکز کردیم.

او  خاطرنشان کرد: بنا داریم که این مطالعات آرشیو نشود و از آن استفاده کنیم تا پایان سال ۹۹ اعتباراتی که به استان ابلاغ می‌شود توزیع با نگاه به این موضوع خواهد بود علی‌رغم اینکه همه بخش‌ها اهمیت خود را دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار