به دلیل وضعیت قرمز کرونایی در گیلان؛

پیام جمعه رشت به جای نماز جمعه پخش شد

نماز جمعه امروز رشت به دلیل بازگشت وضعیت قرمز کرونا در گیلان تعطیل و پیام جمعه پخش شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی نماز‌های جمعه در مناطقی که قرمز اعلام شده است، نماز جمعه این هفته برگزار نشد و پیام جمعه بدون حضور نمازگزاران توسط امام جمعه رشت برگزار و از طریق رسانه ملی و فضای مجازی پخش شد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در پیام جمعه رشت که بدون مستمع در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد با اشاره به برگزار نشدن نماز جمعه گفت: امیدواریم هفته‌های آینده با سفید شدن وضعیت استان در شیوع بیماری کرونا شاهد حضور سرسبز نمازگزاران در نماز‌های جمعه باشیم.

او به سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: عفت یکی از موضوع‌های زندگی در سایه اسلام محسوب می‌شود و عفت در کلام و گفتار به ویژه شرم و حیا در گفتمان حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رعایت حیا و عفاف هنگام سخن با مردم مهم است، اظهار داشت: ناسزاگویی و گفتار زشت به دیگران در اسلام نهی شده و حتی نسبت به کسانی که خدا را قبول ندارند نباید ناسزا بگوییم.

آیت الله فلاحتی به کلام امام علی (ع) مبنی بر اینکه ناسزاگویی به مومن انسان را فاسق می‌کند، اشاره کرد و گفت: ناسزاگویی انسان را از شرم و حیا دور نگه می‌دارد.

او با اشاره به نامگذاری صنعت دفاعی کشور در ۳۱ مرداد ماه یادآور شد: اگرچه تاکنون به تمام اهداف نرسیدیم، اما رشد و شکوفایی در عرصه‌های مختلف به ویژه در صنعت دفاعی کشور داشتیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به رونمایی از موشک‌های شهید سلیمانی و ابومهدی توسط صنعت دفاعی کشور اشاره کرد و افزود: قدرت موشکی می‌تواند امنیت را برای ملت و کشور ما به ارمغان آورد.

آیت الله فلاحتی با قدردانی از پزشکان و کادر درمانی به مناسبت نکوداشت ابوعلی سینا و روز پزشک اظهار داشت: از تلاش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در مبارزه با بیماری کرونا قدردانی می‌کنم.

او با بیان اینکه یکشنبه آینده مصادف با سوم ماه محرم روز ورود کاروان حسینی (ع) در سال ۶۱ به کربلا است، گفت: امسال عزاداری‌ها حال و هوای جدید و متفاوت با سال‌های گذشته دارد.

امام جمعه رشت اضافه کرد: به مردم و مسئولان به ویژه شورا‌های شهر و شهرداری‌ها عرض می‌کنم شهر را سیاه پوش کنید و بگذارید حال و هوای عزای حسینی در شهر به مشام برسد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) اسلام را احیا کرد، افزود: خون سیدالشهدا (ع) دین خدا را آبیاری و انسان را زنده کرد و مدیون امام حسین (ع) هستیم، از همه مردم می‌خواهم بر سر در خانه‌های خود پرچم سیاه نصب کنند تا بگوییم حسین جان راه تو را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

او همچنین خواستار حضور مردم در عزاداری ماه محرم در مساجد و تکایا شد و افزود: مردم متدین شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت می‌کنند، اما آیا در سواحل و مناطق گردشگری دستورالعمل‌ها رعایت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به شکست آمریکا در ارائه قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: چهره زشت آمریکا برای جهانیان نمایان شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
اینستاگرام آنلاین پخش کنید