نماینده آمریکا در سازمان ملل: رفتار متحدان اروپایی ما بسیار ناامیدکننده است

نماینده آمریکا در سازمان ملل مخالفت متحدان اروپایی این کشور با فعال کردن مکانیسم ماشه علیه جمهوری اسلامی ایران را ناامیدکننده توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، همراهی نکردن متحدان اروپایی واشنگتن با فعال کردن مکانیسم ماشه، خشم و ناامیدی نماینده آمریکا در سازمان ملل را به دنبال داشت.

کلی کرفت در مصاحبه‌ با یک روزنامه آلمانی، با ناامیدکننده خواندن رفتار متحدان اروپایی آمریکا مدعی شد: این مسئله (تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران) به حدی مهم است که ما نمی‌توانیم تا زمان منقضی شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر صبر کنیم.

دیپلمات ارشد آمریکا در سازمان ملل در ادامه ادعاهایش افزود: نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا دنیا در ۱۸ اکتبر متوجه شود، چین و روسیه می‌توانند به ایران سلاح بفروشند و تهران نیز این تسلیحات را در اختیار گروه‌های تروریستی دنیا، که از سوی این کشور هدایت می‌شوند، قرار دهد.

گفتنی است آمریکا پس از شکست هفته گذشته قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، روز پنج شنبه از طریق وزیر خارجه خود درخواست از سرگیری تحریم‌های تسلیحاتی ایران با توسل به مکانیسم ماشه را به رئیس دوره‌ای شورای امنیت ارائه کرد.

دقایقی بعد از ارائه این درخواست، تروئیکای اروپایی متشکل از انگلیس، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با راه اندازی مکانیسم ماشه اعلام کردند. در بیانیه متحدان اروپایی واشنگتن آمده است: ما از تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا از هر اقدامی که باعث تعمیق اختلافات در شورای امنیت می‌شود و یا پیامد‌های منفی جدی به دنبال دارد، پرهیز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار