تلاش مخفیانه کوشنر برای فروش اف-۳۵ به امارات و نارضایتی مقامات صهیونیست

علی‌رغم نارضایتی مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی، داماد و مشاور ترامپ به تلاش مخفیانه خود برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، در حالیکه مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی بار‌ها نارضایتی خود نسبت به فروش تسلیحات به امارات را اعلام کرده‌اند، «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید و داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، به شکلی محرمانه در تلاش برای فروش تسلیحات به ابوظبی است.

به نوشته این وبگاه خبری، تلاش کوشنر برای فروش تسلیحات پیشرفته از جمله جنگنده اف-۳۵ به امارات، آشفتگیِ آژانس‌های متخصص و کمیته‌های کنگره را به دنبال داشته است.

همچنین به گفته این خبرگزاری، داماد ترامپ از انجام مذاکرات محرمانه با امارات به ریاست مدیر امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی، حمایت می‌کند.

برخی مسئولان وزارت خارجه آمریکا و تعدادی از مقامات کنگره نیز از اختلاف شدید در دولت آمریکا به دلیل محدودیت‌های زیاد در جزئیات مذاکرات با امارات خبر داده‌اند.

به گفته ترامپ، فروش سلاح به امارات در دست بررسی است، اما بار‌ها مقامات رژیم اشغالگر مخالفت خود را با این امر بیان کرده و گفته‌اند با فروش هرگونه سلاحی که به «برتری نظامی» این رژیم در منطقه (!) خاتمه دهند، مخالفند.

 «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات، نیز در مصاحبه با مجله "آتلانتیک" اعلام کرد ابوظبی از سال‌ها پیش درخواست خرید جنگنده‌های "اف ۳۵" را داده است و با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، باید هرگونه مانع برای فروش این جنگنده را از بین ببرد.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز در مطلبی از گزارشی محرمانه نوشت که ارتش امارات آن را از مسئولان آمریکایی دریافت کرده است. در این گزارش بندی محرمانه درباره دستیابی امارات به تسلیحات پیشرفته وجود دارد که خشم مقامات تل‌آویو را موجب شده است.

اکنون منابعِ سی‌ان‌ان از حضور مستقیمِ «جرد کوشنر» در مذاکراتی که به امضای این توافق منجر شده است، گفته‌اند.

این درحالی است که به گفته دو تن از معاونان کنگره، فروش هرگونه جنگنده نیاز به بررسی کنگره دارد و کمیته‌های ویژه این قرارداد‌ها نیز اظهار بی‌اطلاعی از آن داشتند.

همچنین این وبگاه خبری از عدم اطلاع وزارت خارجه آمریکا که مسئولیت تصمیم‌گیری درباره معاملات مربوط به سلاح را دارد، گزارش داده و نوشته است: «معاملات سلاح با سامانه دفاعی پیشرفته به سال‌ها مذاکره نیاز دارد.»

پیش از این روزنامه هاآرتص نوشته بود مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کردند پیش از عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل، کابینه این رژیم از آمریکا خواسته بود تا زمانی که امارات به عادی‌سازی روابط با اسرائیل اقدام نکرده است، واشنگتن جنگنده اف-۳۵ به این کشور نفروشد.

همچنین، «دفتر بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد توافق با امارات شامل قرارداد تسلیحاتی نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
خداروشکر باهم دیگه ام اختلاف دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
خاك بر سر امارات كه برا اينكه چند تا اف ٣٥ بگيره آبرو حيثيت خودشو فروخت
آخرین اخبار