ممنوعیت ورود به کانون گردشگری غار یخی چما در کوهرنگ

سرپرست فرمانداری کوهرنگ، از ممنوعیت ورود به کانون گردشگری غار یخی چما در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهنام چراغ‌پور سرپرست فرمانداری کوهرنگ با اشاره به احتمال سفر گردشگران گفت: ورود هرگونه مسافر، گردشگر و افراد دیگر به کانون گردشگری غار یخی چما در این شهرستان ممنوع شد.

او افزود: با توجه به گرمی هوا، کاهش قطر یخ‌ها و ذوب شدن برف‌ها خطر شکستگی و ریزش بخش‌هایی از یخچال دائمی و طبیعی غار یخی چما وجود دارد.


بیشتر بخوانید


چراغ‌پور اضافه کرد: اطلاع‌رسانی لازم در خصوص ممنوعیت ورود به کانون گردشگری غار یخی چما انجام و تابلو‌های هشداردهنده و اخطاردهنده در این مکان نصب شده است.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن، سایر کانون‌ها، مناطق و جاذبه‌های گردشگری شهرستان کوهرنگ نیز تعطیل و هرگونه خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در آن‌ها ممنوع است.

چراغ‌پور با اشاره به وجود یخچال‌های طبیعی دیگر مانند هفت تنان و زردکوه در شهرستان کوهرنگ یادآور شد: صعود به این قله‌ها فقط از سوی کوه‌نوردان با تجهیزات تخصصی انجام می‌شود.

او با اشاره به ریزش بخش‌هایی از یخچال طبیعی غار یخی چما در سال‌های گذشته و کشته و زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت این یخچال طبیعی بسیار خطرناک و امکان تکرار حوادث تلخ و ناگوار در آن زیاد است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.