واکنش سرمربی مس رفسنجان به قانون ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی

ربیعی گفت: کفه ترازو به سمت تیم‌هایی که از فصل قبل در لیگ برتر حضور داشتند سنگین‌تر است، زیرا تیم‌هایی که تازه به لیگ برتر صعود کرده اند، برای جذب بازیکن محدودیت دارند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد ربیعی، سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان درباره قهرمانی تیمش در رقابت‌های لیگ آزادگان و صعود به لیگ برتر اظهار داشت: زمان زیادی برای صعود مس رفسنجان به لیگ برتر سپری شد و خوشحالم که این افتخار در زمان من به دست آمد. این اتفاق با کمک بازیکنان و مدیریت رخ داد. صعود به لیگ برتر کار سختی بود، زیرا هدف گذاری ما کسب رتبه تک رقمی بود و در فاصله ۲ هفته تا آغاز مسابقات کارمان را شروع کردیم. خیلی زحمت کشیدیم و لطف خدا هم شامل ما شد. به تدریج کاری کردیم که  نگاه‌ها به تیم ما عوض شود و در نیم فصل اول به قهرمانی رسیدیم. پس از قهرمانی نیم فصل، موفق شدیم جایگاهمان را حفظ کنیم و پس از وقفه لیگ، روند خوب تیم ما ادامه داشت.  

لیگ یک شاهد رقابت‌های نزدیکی بود و بازی راحتی وجود نداشت

سرمربی مس رفسنجان درباره قهرمانی تیمش با کسب ۶۷ امتیاز گفت: با کسب ۶۷ امتیاز رکورد شکنی کردیم، زیرا بیشترین میزان امتیاز گیری در لیگ یک ۶۵ امتیاز بود و این رکورد در اختیار نفت مسجد سلیمان قرار داشت. رکورد بهترین تفاضل گل در تاریخ لیگ یک را هم ثبت کردیم. لیگ آزادگان بازی راحت ندارد و برای تیم‌هایی که به دنبال صعود هستند، هر بازی حکم فینال را دارد. رقابت در لیگ یک بسیار نزدیک است و مانند لیگ برتر، در هفته پایانی ۴، ۵ تیم خطر سقوط را احساس می‌کردند. لیگ یک در این فصل شاهد رقابت‌های نزدیکی بود و بازی راحتی وجود نداشت.  

امیدوارم فوتبال ما از ماجرای ویلموتس متضرر نشود

ربیعی در خصوص محکومیت فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس گفت: در بحث مدیریت و عقد قرارداد‌های کلان، ریزه کاری‌های حقوقی زیادی وجود دارد. در زمان عقد قرارداد، هر واژه و نگارشی در سیستم حقوقی فیفا تعریف دارد. صحبت درباره این موضوع از سطح سواد من خارج است، اما به عنوان یک فوتبالی امیدوارم که فوتبال ما متضرر نشود، زیرا در غیر این صورت در ابعاد دیگر آسیب می‌بینیم و ضرر و زیان این اتفاق را جامعه فوتبال خواهد دید.

رفسنجان تا ۳، ۴ ماه دیگر صاحب یک ورزشگاه مدرن و مجهزِ ۱۵ هزار نفری می‌شود

سرمربی مس رفسنجان درباره برنامه‌های تیمش در فصل پیش رو گفت:  مدیران باشگاه در رفسنجان کار‌هایی انجام دادند و صدرمحمدی که از مدیران صنعتی است، اشراف خوبی بر ورزش دارد و به بحث سخت افزار اهمیت زیادی می‌دهد. در حال تجهیز یک ورزشگاه مدرن ۱۵ هزار نفری هستیم که کلنگ آن ۱۰ سال قبل خورده بود، اما در سال جاری پیشرفت زیادی در ساخت این ورزشگاه صورت گرفت. ان شاالله رفسنجان تا ۳، ۴ ماه دیگر صاحب یک ورزشگاه مدرن و مجهز ۱۵ هزار نفری می‌شود. اعضای  باشگاه در صددند تا این ورزشگاه قبل از زمستان افتتاح شود. شاید تا یک ماه پس از شروع لیگ در ورزشگاهی که اکنون در اختیار داریم میزبان حریفان باشیم، اما ورزشگاه جدید به سرعت افتتاح خواهد شد.

شرایط ما با تیم‌هایی که از فصل قبل در لیگ برتر حضور دارند یکسان نیست

او با انتقاد از قانون منع جذب بازیکنان خارجی گفت: تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر می‌آیند، محدودیت جذب بازیکن دارند و تنها می‌توانند ۸ بازیکن لیگ برتری جذب  کنند. پیش از این تیم‌های لیگ یکی می‌توانستند پس از صعود به لیگ برتر ۴ بازیکن خارجی جذب کنند و اکنون این مجوز از این تیم‌ها گرفته شده است. تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر می‌آیند و فاصله محیطی، سخت افزاری و کیفی زیادی با تیم‌های لیگ برتری دارند، دچار مشکل می‌شوند. به اعتقاد من مسئولان سازمان لیگ باید برای تیم‌هایی که از لیگ یک صعود کرده اند، تمهیدات دیگری بیندیشند، زیرا شرایط ما  با تیم‌های لیگ برتری که می‌توانند قرارداد بازیکنان خارجی خود را تمدید کنند یکسان نیست.  

تیم‌هایی که به لیگ برتر صعود کردند از قانون منع جذب بازیکنان خارجی متضرر می‌شوند

ربیعی در ادامه گفت: جذب بازیکن برای تیم‌های لیگ یکی ممنوع است و اکنون ما باید برابر تیم‌هایی بازی کنیم که بازیکن خارجی دارند. حداقل وقتی چنین قانونی وضع کردند، باید اجازه دهند تیم‌هایی که به لیگ برتر صعود کردند بازیکنان لیگ برتری بیشتری جذب کنند. پیشنهاد دیگر من این است که با توجه به قانون ۵ تعویض، تعداد بازیکنان بزرگسال هر تیم بیشتر شود. در سازمان لیگ باید این موارد بررسی شود تا در حق تیمی اجحاف صورت نگیرد. نوع قوانین به گونه‌ای است که کفه ترازو به سمت تیم‌هایی که از فصل قبل در لیگ برتر بودند سنگین‌تر است و تیم‌هایی که تازه به لیگ برتر صعود کردند ضعیف‌تر هستند.  

بزرگ‌ترین چالش برای تیم‌هایی که به لیگ برتر می‌آیند، فصل اول حضورشان در این مسابقات است

ربیعی افزود: بزرگ‌ترین چالش برای تیم‌هایی که به لیگ برتر می‌آیند، فصل اول حضورشان در این مسابقات است و بزرگ‌ترین چالش در همان فصل اول، نیم فصل اول است، زیرا محدودیت‌های زیادی مانند جذب بازیکنان لیگ برتری و جذب بازیکنان خارجی برای این تیم‌ها وجود دارد. حتی لیگ یک از لحاظ نوع برگزاری مسابقات و نحوه تیم داری با لیگ برتر خیلی متفاوت است و تیم‌هایی که به لیگ برتر صعود می‌کنند، به زمان بیشتری برای انطباق با این شرایط نیاز دارند.  

محدودیت‌ها و مشکلات سخت افزاری داریم که باید زودتر برطرف شود

او در پاسخ به این سوال که مس رفسنجان چه زمانی کارش را برای حضور در لیگ برتر آغاز می‌کند گفت: پس از برگزاری جشن قهرمانی، با زین الدینی، مدیرعامل باشگاه و علیزاده جلسه داشتیم و تا چند روز آینده با صدرمحمدی، مدیر صنایع مس جلسه خواهیم داشت و برنامه‌های تیم برای حضور در لیگ برتر را تشریح خواهم کرد. باشگاه اسفندماه سال گذشته قرارداد من را تمدید کرد و این اتفاق باعث شد زودتر کار‌ها را پیش ببریم. محدودیت‌ها و مشکلات سخت افزاری داریم که باید زودتر برطرف شود. زین الدینی با درخواست‌های من موافقت کرد و اگر صدرمحمدی هم با این درخواست‌ها موافقت کند که مطمئنم مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت، به سرعت کارمان را شروع می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:


دربی پیش رو بازی جذابی خواهد شد

ربیعی درباره دربی پایتخت گفت: به اعتقاد من دربی پیش رو بازی جذابی می‌شود، زیرا هر ۲ تیم نسبت به اوایل دوران از سرگیری بازی‌های لیگ، شرایط بهتری دارند و از آن جایی که هر ۲ تیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده اند، با استرس کمتر بازی می‌کنند و به همین دلیل شاهد بازی فنی تری خواهیم بود. این بازی در چارچوب رقابت‌های جام حذفی برگزار می‌شود و من فکر می‌کنم نتیجه در وقت‌های اضافه یا ضربات پنالتی تعیین می‌شود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبداللهی
۲۳:۳۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
شماهم نیومده میخواهی قرارداد خارجی ببندی آیا ازآقای تاج خبرداری؟
آخرین اخبار