شامپانزه‌ها تنها موجوداتی که احساس دارند

شامپانزه ها از دسته جانوران پستانداری اند که نزدیک‌ترین حیوان از نظر ژن به انسان ودارای احساسات هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شامپانزه از دسته جانوران پستانداری است که از نظر ژننیک به انسان شباهت زیادی دارد، شامپانزه‌ها انواع گوناگونی دارند و به اسم‌های گوریل، اورانگوتان شناخته می‌شوند. این موجودات به دلیل کم شدن زیستگاه شان در طبیعت در معرض خطر انقراض هستند، زیستگاه اکثر شامپانزه‌ها در جنگل‌های استوایی و ساوانا‌های مرطوب غرب و مرکز آفریقاست البته گفتنی است که در گذشته زیستگاه شامپانزه‌ها وسیع‌تر بوده، اما به دلایلی پس از گذشت زمان از بین رفته است.

جالب است بدانید که یک شامپانزه معمولی حدود ۴۰ تا ۶۰ کیلوگرم وزن دارد و قدرتش ۹ برابر یک انسان بالغ و این قدرت به دلیل وجود ماهیچه‌ها قوی‌تر از انسان است. بدن شامپانزه‌ها از مو‌های قهوه‌ای تیره و ضخیم پوشیده شده  و این مو‌ها در تمام بدن آن هابه جز کف دست ها، پا‌ها و صورتشان وجود دارد، شامپانزه‌ها را سه سالگی از شیر می‌گیرند و تا ۷ سالگی در کنار مادرشان می‌مانند و از ۸ تا ۱۰ سالگی به بلوغ می‌رسند و تقریبا تا ۵ سالگی نیز عمر می‌کنند.

شامپانزه‌ها چه غذایی می‌خورند؟

شامپانزه‌ها جزء حیوانات همه چیز خوار هستند، اما تغذیه اصلی آن‌ها گیاه است. شامپانزه‌ها برگ درختان، میوه ها، دانه و تخم گیاهان و انواع قارچ را می‌خورند و در گاهی اوقات ممکن است برخی حشرات کوچک مثل موریانه‌ها را شکار کند.

شامپانزه‌های غرب آفریقا تنها حیوانی هستند که مانند انسان در طول روز از ابزار به‌طور عادی استفاده می‌کنند، آن‌ها می‌توانند با شکستن شاخه‌های درخت از آن نیزه و ابزار مورد نیاز خود را بسازند.

ویژگی‌های شامپانزه‌ها

بسیاری از عادات زندگی شامپانزه‌ها همچون انسان هاست، آن‌ها معمولا در اجتماع و با یک دیگر در یک گروه و هم بر روی درخت و هم بر روی زمین زندگی می‌کنند، شامپانزه‌ها بر روی زمین چهار دست و پا راه می‌روند و فقط می‌توانند مسافت کوتاهی را دو پا راه بروند. شامپانزه مانند گوریل حیوانی پنجه رو است.

شامپانزه‌ها در جامعه‌ای گسسته از هم زندگی می‌کنند و همه اعضای گروه همیشه با هم و در کنار هم نیستند، آن‌ها معمولا خودشان تنهایی یا در قالب گروه‌های کوچک به دنبال غذا می‌روند.

جالب است بدانید که شامپانزه‌ها در زمان مرگ نزدیکانشان رفتار‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند، هوشیاری شامپانزه‌ها درباره مرگ مسئله‌ای است که علاوه بر انسان‌ها در شامپانزه‌ها نیز وجود دارد، پس از مرگ یک شامپانزه همه از او دور می‌شوند و تنها فرزندانشان در کنار او باقی می‌مانند و بعد گودالی کنده و آن را در درون خاک دفن می‌کنند.

شامپانزه‌ها حیوانات احساسی هستند و می‌توان گفت تنها موجوداتی اند که دارای احساسات شادی و غم، خنده و گریه هستند، شما اگر یک شامپانزه را قلقلک بدهید او می‌خندد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۰:۴۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
وای ،،
این حرفهای وحشتناک و نسنجیده چیه که ادعا کردید. خب کاملا واضح و مشخصه که همه موجودات زنده سیاره زمین دارای احساسات و عواطف هستند ، چه گیاهان و درختان و چه حتی موجودات تک سلولی
انسان ها هم فقط و فقط یک گونه از پستانداران هستند. نه کمتر و نه بیشتر
چنین تیتر هایی باعث تأسف و نومیدی هست
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۸:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
اینکه حیوانات همگی دارای احساس هستن حداقل در دودهه پیش اثبات شد . تو این دهه تحقیقات در مورد داشتن سیاست ورزی بین حیوانات هست که هنوز کامل نشده و لی شامپانزه ها مشخصا از دیگر موجودات ازمایش شده پیشرفت بیشتری نشان دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
عين روز روشنه اينا يه ارتباطي با ما دارن
به نظر من انسان شامپانزه جهش يافته است كه كلا از حيوانيت محض جدا شده ولي شامپانزه ها جهش پيدا نكردن و عين سگ و گربه حيوان خالصن
آخرین اخبار