همزمان با دومین روز از هفته دولت پنج طرح زیرساختی و عمرانی در بخش کشاورزی با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیر جهادکشاورزی بروجرد روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح توسعه خوراک دام و طیور( ماد دانه) اظهار داشت: طرح توسعه خوراک دام و طیور ماد دانه توسط بخش خصوصی اجرا شده و ظرفیت تولید این طرح از ۲۴هزار تن در سال به ۳۶هزار تن افزایش یافت.

عزت اله نباتی افزود: برای اجرای این طرح در مجموع ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

او بیان کرد: همچنین امروز بهره برداری از یک واحد پرورش ماهی سردآبی به ظرفیت تولید سالانه ۱۰ تن ماهی در روستای کرکیخان و ۲ واحد پرواربندی گوساله ۲۵۰ راسی در ۲روستای سرچغا و قشلاق است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: بهره برداری از کانال آب بر به طول ۲۶۵متر در روستای گلچهران نیز امروز افتتاح می شود.

نباتی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۶ نفر نیز فراهم میشود.

او  یادآور شد: سالانه ۵۸۰ هزار تن محصولات زراعی به ارزش ۱۵هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سطح ۶۹ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در بروجرد تولید و به بازار مصرف شهرستان و استان های همجوار میشود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تاکید کرد: ۲۰ هزار بهره بردار و ۶ هزار کارگر فصلی دربخش کشاورزی شهرستان مشغول فعالیت هستند.

او  با اشاره به مصرف روزانه ۵۰۰ تن نهادهای دام و طیور شهرستان ادامه داد: در سال ۵۸ با ۳۶ میلیون نفر جمعیت کشور سالانه ۲۵ میلیون تن تولید محصولات زراعی بوده و اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با ۸۲ میلیون نفر جمعیت ۱۲۰ میلیون محصولات زراعی در کشور تولید می‌شود.

نباتی یاداور شد: ۲۵ درصد مجموع اراضی باغی لرستان در بروجرد بوده و در تولید ۲۰ گونه گیاه دارویی در سطح شهرستان و در تولید چهار گونه گیاه مقام اول را دارد.

او  بیان کرد: ۳۸ مزرعه پرورش ماهی و ۲ مرکز پرورش ماهی زینتی در بروجرد وجود دارد که سالانه ۲هزارو ۲۰۰ تن گوشت ماهی تولید می‌کنند.

او  اظهار داشت: بروجرد مقام اول تولید گوشت سفید تولید، مقام دوم در تولید تخم مرغ تولید و رتبه سوم در تولید ۶ را در سطح استان لرستان به خود اختصاص داده است.

او  مجموع مراتع بروجرد را ۷۸ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: با توجه به چهار منطقه گردشگری بروجرد اراضی که سال گذشته تغییر کاربری داده شده برای کمک به تولید چه در بخش صنعتی و کشاورزی حدود ۵۹ هزارو ۷۳۶ متر مربع و توقف عملیات‌هایی که باعث ساخت و ساز غیر مجاز می‌شد ۱۱۴ مورد به میزان ۱۲ هزارو ۳۲۴ متر مربع بوده است.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.