۱۶۰ مبشر فرهنگی در مساجد کردستان فعال هستند

کارشناس برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی مساجد تبلیغات اسلامی کردستان گفت: روحانیون اهل سنت استان در قالب ۱۶۰ مبشر فرهنگی ساماندهی و در مساجد کردستان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهرام مرادی کارشناس برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی مساجد تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به فعالیت ۱۶۰ مبشر فرهنگی در استان گفت:از این تعداد۲۰ ماموستا در پایگاه‌های اجتماعی تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت دارند.

او با اشاره به اینکه امسال براساس تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور پایگاه‌های اجتماعی در حاشیه تعدادی از شهر‌ها فعال شده است، افزود: ۱۵ پایگاه اجتماعی مساجد در حاشیه شهر‌های سقز، مریوان و سنندج فعالیت دارند.

کارشناس برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی مساجد تبلیغات اسلامی اداره‌کل کردستان اعلام کرد: از ۱۵ پایگاه اجتماعی هفت پایگاه در سنندج، دو پایگاه در سقز و ۶ پایگاه در مریوان دایر شده که در زمینه‌های فرهنگی و دینی فعالیت دارند.

مرادی بیان کرد: پایگاه اجتماعی برای رفع مشکلات آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد فعالیت می‌کنند.

او به انجام کار مشاوره در مساجد پرداخت و بیان کرد: از طریق مشاوران و روانشناسان مجرب در پایگاه‌های اجتماعی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر در حوزه مشاجرات خانوادگی، گرانی، خشونت خانگی، طلاق و ازدواج و ... خدمات مشاوره ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات مشاوره به خانواده‌های آسیب‌پذیر در پایگاه‌های اجتماعی کردستان تفاهم‌نامه‌هایی با روانشناسان استان منعقد شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.