مسعود: اشرف غنی پیشنهاد حکومت مشارکتی به طالبان داده است

نماینده سابق ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که اخیرا اشرف غنی به طالبان پیشنهاد کرده است که یک حکومت مشارکتی با سهم ۵۰ ـ ۵۰ تشکیل شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، احمدضیا مسعود، نماینده سابق ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که اخیرا اشرف غنی به طالبان پیشنهاد کرده است که یک حکومت مشارکتی با سهم ۵۰ ـ ۵۰ تشکیل شود.

وی همچنین به بازداشت «زمری پیکان»، یکی از نظامیان سابق افغانستان اشاره کرد و آن را امتیازی از سوی اشرف غنی به طالبان خواند.

احمدضیا مسعود اظهار داشت: در حالی که شهر کابل در محاصره طالبان قرار دارد، دستور بازداشت زمری پیکان و بازداشت کرام الدین کریم صورت می‌گیرد.

وی افزوده است: «مخالفت اشرف غنی با پیکان، به زمان قبل از تصدی مقام ریاست جمهوری اشرف غنی بر می‌گردد. غنی در شروع کار خود در سال ٢٠١٤ از پیکان شکایت داشته و در جریان چندین مجلس امنیتی از علومی که وزیر داخله وقت بود، تقاضا نمود تا موضوع جنرال پیکان را یک طرفه سازد.»

مسعود بیان داشت: زمری پیکان در مبارزه علیه طالبان شهرت به سزایی داشت و این کار جنرال پیکان مطابق میل اشرف غنی نبود.

این عضو حزب جمعیت همچنین گفته است که اخیرا اشرف غنی، پیشنهاداتی به طالبان ارائه کرده تا یک حکومت مشارکتی با سهم پنجاه درصدی با طالبان تشکیل دهد؛ رهایی پنج هزار زندانی طالبان نیز امتیازی در راستای همین هدف بوده است.

وی اضافه کرد: ممکن است امتیازات دیگری نیز برای قبول این پیشنهاد اشرف غنی، یعنی تشکیل حکومت مشارکتی برای طالبان داده شود، اما طالبان تا به حال تشکیل یک حکومت مشارکتی با اشرف غنی را رد کرده است.

نماینده سابق ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: بازداشت جنرال پیکان به احتمال قوی امتیاز دیگری برای طالبان در همین راستا باشد، تا طالبان حکومت مشارکتی با اشرف غنی را قبول کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار