مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد:

پروژه‌های مختلف ارتباطات و فناوری استان یزد آماده بهره برداری است

پاکدل گفت: پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اعتباری بیش از ۶۴۷ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد باگرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام، رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت، گفت: در هفته دولت پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در دو حوزه توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه و توسعه شبکه فیبر منازل با اعتباری بالغ بر ۶۴۷ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

او ارتقای تکنولوژی ۶۳ سایت تلفن همراه به نسل سوم و چهارم، راه اندازی هفت سایت جدید تلفن همراه، توسعه شبکه دیتا، انتقال، سوییچ و فیبر نوری از پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

پاکدل با اشاره به نقش حیاطی زیرساخت‌های ارتباطی در همه زوایای زندگی مردم، گفت: با شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش مراجعات حضوری در جامعه، استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی و خدمات فناوری اطلاعات به عنوان جایگزینی حیاتی مورد توجه قرار گرفت و در نتیجه شاهد دو و نیم برابر شدن اوج مصرف پهنای باند استان هستیم.

رتبه دوم استان یزد در شاخص دسترسی مردم به زیرساخت‌های ارتباطی

رئیس شورای مدیران حوزه فاوای استان با اشاره به وضعیت برتر استان از لحاظ شاخص‌های ارتباطی در کشور، گفت: بر اساس آخرین گزارش منتشر شده، استان یزد بعد از تهران، دارای رتبه دوم در شاخص دسترسی به زیرساخت‌های ارتباطی، رتبه دوم در شاخص مهارت مردم در استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی و به طور کلی رتبه سوم کشور در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) است.

او با توجه به اهمیت توسعه هماهنگ زیرساخت‌های ارتباطی، تولید محتوا و خدمات فضای مجازی، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است که پس از شیوع ویروس کرونا و دو و نیم برابر شدن مصرف داده در استان که ناشی از رشد استفاده از محتوای فضای مجازی و سرویس‌هایی مانند دورکاری، آموزش، خرید و فروش و سرگرمی بوده است، رکورد ۷۸ گیگابیت بر ثانیه به ثبت رسید، با این وجود ظرفیت پهنای باند استان تا سه برابر مصرف فعلی نیز پاسخگو است.

مدیرکل فاوای استان افزود: کسب رتبه دوم استان یزد در شاخص‌های الکترونیکی انتخابات اسفند سال گذشته، مؤید تلاش‌ها و اقدامات موثر حوزه ارتباطات استان در ایجاد زیرساخت ارتباطی گسترده و پایدار است.

پاکدل با اشاره به تلاش‌های وزیر ارتباطات برای تسهیل استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی پس از شیوع کرونا، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت داوطلبانه و با همکاری اپراتور‌های ارتباطی و در راستای مسولیت اجتماعی، نسبت به اهدای ۱۰۰ گیگا بایت اینترنت رایگان برای کلیه مشترکین اینترنت ثابت خانگی، ۲۰ گیگا بایت اینترنت همراه برای معلمان، رایگان نمودن ترافیک مصرفی شبکه شاد برای استفاده دانش آموزان و معلمان، ارایه ترافیک رایگان در بستر شبکه ملی اطلاعات به جامعه دانشگاهی که سبب به رایگان شدن ۹۰ درصد ترافیک مصرفی اساتید و دانشجویان برای استفاده از پورتال‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور شد، اقدام کرده است.

او با اشاره به اهمیت و اولویت برقراری ارتباطات در مدیریت بحران، گفت: از دیگر اقدامات مهم حوزه فاوا برای هماهنگی با مدیریت بحران استان، انجام مانور مشترک زلزله یزد-کرمان، مانور‌های مستمر درون استانی و حضور فعال در نمایشگاه ایمنی در بحران بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار