در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

معاونت جوانان متولی آموزش‌های مهارتی دوره آموزشی سربازان است

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: برخی از آموزش‌ها در بدو ورود سربازان به پادگان‌ها به معاونت جوانان این وزارتخانه سپرده شد.

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موازی کاری‌های وزارت ورزش و جوانان و سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان اظهار کرد: در آغاز انجام این کار به دلیل اینکه نهاد‌های مختلفی ورود پیدا کردند، مشکلاتی به وجود آمد.

او با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل اینکه زمان و فضا‌های آموزش به سربازان را ستاد کل نیرو‌های مسلح اعلام می‌کند، گفت: تقسیم بندی‌هایی انجام شد و برخی از آموزش‌ها در بدو ورود سربازان به پادگان‌ها به معاونت جوانان سپرده شد.

تندگویان ادامه داد: آموزش‌های تخصصی-مهارتی به سربازان در حین خدمت نظام وظیفه ارائه می‌شود و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و صنعت متولی آن شده‌اند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه معاونت جوانان و هلال احمر ۱۰۰ ساعت آموزش ارائه می‌دهد و در دوره آموزشی سربازان حضور دارند، تصریح کرد: بقیه نهاد‌ها مثل فنی و حرفه ای، صنعت و ... در طی دوران خدمت ارائه آموزش می‌کنند.

او با بیان اینکه در حاضر حاضر آموزش‌ها باید در بستر فضای مجازی شکل گیرد، گفت: به دلیل مسائل امنیتی پادگان‌ها، باید بستر فضای مجازی از جانب ستاد کل نیرو‌های مسلح فراهم شود.

تندگویان افزود: ما همه زیرساخت هایمان برای آموزش آماده است و ستاد کل نیروهای مسلح باید در راستای شبکه‌ای بستر فضای مجازی را فراهم کند یا در بستر صدا و سیما مدل آموزش را به شبکه آموزش منتقل کنیم و سربازان در یک ساعت و روز مشخصی آموزش‌ها را دریافت کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره ارزیابی آموزش‌های ارائه شده به سربازان گفت: امتحان‌هایی در پایان دوره‌ها با همکاری جهاد دانشگاهی از سربازان گرفته خواهد شد و اگر سربازی رد شد تا پایان دوره سربازی مهلت دارد مجدد در دوره‌ها شرکت و گواهی مورد نظر را دریافت کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار