مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۲ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۲ زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ ۴۹ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

او افزود: این تعداد زندانی آزاد شده از محل کمک‌های مردمی و خیرین، کمک‌های ستاد دیه استان، ستاد دیه کشور، بانک هاو صندوق تامین خسارت و بنیاد مستضعفان آزاد شده اند.

موسوی قوام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، تصریح کرد: ۹ میلیارد تومان برای آزادی این تعداد زندانی نیاز است.

او به بالاترین آمار جرم در بین زندانیان جرایم غیر عمد اشاره کرد و گفت: محکومین بدهکاران مالی با ۱۰۶ نفر و بعد از آن مهریه با ۸۸ نفر، نفقه با ۱۳ نفر و بعد از آن محکومین به دیه و تصادفات شبه غیر عمد هستند.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد:کمترین آمار زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به زندان شهربابک و منوجان هرکدام با ۴ نفر و بالاترین آمار مربوط به شهر کرمان با ۸۷ نفر است.

موسوی قوام بیان داشت: در حال حاضر ۸ نفر زندانی جرائم غیر عمد ورودی سال ۹۶ و ۹۷ و مابقی ورودی سال‌های ۹۸ و ۹۹ هستند.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ جشن گلریزان در استان به صورت مجازی، غیر حضوری و نیمه حضوری برپا شده است؛ گفت: ۱۰ میلیارد تومان تعهد خیرین بوده که تاکنون ۶۰ درصد آن وصول شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.