انجام اقداماتی موثر برای ساماندهی زندانیان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اقدامات اثرگذاری در سطح استانی و کشوری برای ساماندهی وضعیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا یک اولویت به شمار می‌رود و در این رابطه باید به نحوی اقدام شود که امنیت اجتماعی استان تحت الشعاع قرار نگیرد.

او با اشاره به اینکه اقدامات اثرگذاری در سطح استانی و کشوری برای ساماندهی وضعیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها انجام شده است، افزود: با ورود انجمن حمایت زندانیان، بنیاد مستضعفان و ستاد دیه به موضوع آزادی زندانیان آثار و برکات ویژه‌ای را شاهد بوده ایم.

موحد با بیان اینکه دستورالعمل ساماندهی زندانیان مربوط به یک مقطع نیست، بیان داشت: این دستورالعمل همواره باید روی میز مدیران قضائی و قضات باشد و بر اساس آن به صورت فوری برای استفاده زندانیان از بحث‌های ارفاقی پیش بینی شده در قانون اقدام شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مسئولان قضایی باید اجرای سریع قانون اخیرالتصویب کاهش مجازات‌های حبس تعزیری براساس ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی را جدی بگیرند، اظهار داشت: روند آزادی مددجویان مربوط به مهریه و بدهکاران مالی به صورت مستمر از سوی قوه قضائیه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

موحد بر تشکیل کمیته اخذ رضایت شاکی برای مددجویان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی زمینه‌های مناسبی برای اخذ رضایت شکات و افزایش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار