نحوه محاسبه جریمه و تشویق مشترکان آب و برق مشخص شد

درحالی که وزارت نیرو به موضوع تعرفه‌های آب و برق برای کاهش مصرف نگاه تشویقی دارد، جریمه‌هایی را هم برای پرمصرف‌ها با هدف مدیریت مصرف برق در نظر گرفته است.

نحوه محاسبه جریمه پرمصرف‌ها و تشویق خوش مصرف‌های آب و برق/چگونه بفهمیم مشترک پرمصرف هستیم؟به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ساله هیئت وزیران مصوبه تعرفه آب و برق را به وزارت نیرو ابلاغ می‌کند به طوری که امسال این مصوبه هیئت وزیران با توصیه رئیس جمهور، وزارت نیرو را در افزایش سالیانه تعرفه آب و برق که هر سال مقداری نسبت به سال قبل اضافه‌تر می‌شد به رقم ۷ درصد محدود کردند.

این در حالی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو در این باره گفت: از ۲ سال پیش هیئت وزیران با توصیه رئیس جمهور، وزارت نیرو را در افزایش سالیانه تعرفه آب و برق که هر سال مقداری نسبت به سال قبل اضافه‌تر می‌شد به رقم ۷ درصد محدود کرد.

او افزود: یعنی وزارت نیرو بیشتر از ۷ درصد که در سایر کالا‌ها بیش از این رقم  افزایش مرسوم است، حق افزایش قیمت نخواهد داشت و حتی به کسانی که از الگوی مصرف چه در آب چه در برق کمتر مصرف کنند پاداش هم پرداخت می کند.

۸۵ درصد از مشترکان زیر ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند

بررسی و ارزیابی اطلاعات قبض مشترکان مناطق عادی کشور نشان می‌دهد ۸۵ درصد از مشترکان زیر ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند و ۱۵ درصد باقی‌مانده نیز مصرف برق بالای ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه داشته و به‌عنوان مشترکان پرمصرف شناخته می‌شوند. نکته قابل توجه، اما این است که در بین مشترکان پرمصرف حدود یک درصد از مشترکان نیز وجود دارند که مصارف برق آن‌ها به‌صورت بسیار غیر متعارف بوده، به‌طوری که متوسط مصرف آن‌ها بیش از ۱۵۰۰ کیلووات ساعت در ماه است. اگر چنانچه قیمت برق متوسط قیمت برق صادراتی به کشور‌های همسایه ۵/ ۹ سنت در نظر گرفته شود، با احتساب قیمت دلار سامانه سنا، یارانه برق این یک درصد از مشترکان بسیار پرمصرف بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان در ماه خواهد بود.


بیشتر بخوانید

همچنین به اعتقاد کارشناسان صنعت آب، در بخش آب نیز پایین بودن نرخ باعث شده تا مشترکان خانگی بدون در نظر گرفتن الگوی مصرف، صرفه‌جویی را چندان جدی نگیرند که این موضوع باعث شده سرانه مصرف آب در ایران روند صعودی داشته باشد. به‌طوری که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، سرانه مصرف آب شرب در ایران هم‌اکنون ۲۲۰ لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر است که این رقم در برخی از کلان‌شهر‌های کشور مانند تهران به بیش از ۳۰۰ لیتر در شبانه‌روز رسیده است. ناظران این سرانه مصرف بالا را به ارزان بودن قیمت آب نسبت می‌دهند.

برق گران نشده است

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رقم پرداختی قبوض برق برای برخی از مردم، گفت: به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم و به هیچ عنوان افزایش چند برابری قیمت قبوض برق صحت ندارد.

او ادامه داد: این رقم بالای افزایش قیمت در قبض برای استفاده از کولر‌های گازی در فصل گرما است در غیر این صورت تحت هیچ شرایطی ما رقم ناگهانی برای مردم لحاظ نمی‌کنیم.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: مردم هم اگر از نحوه قبوض خود گله مند هستند می‌توانند با مراجعه به سایت ساپا از نحوه محاسبه قبوض خود با خبر شوند.

میزان مصرف آب هر ایرانی به ۱۵۷ لیتر در روز رسید

از سوی دیگر کارشناسان ارزیابی کرده‌اند که مصرف سرانه آب در بخش خانگی در ایران به‌طور متوسط در طول سال ۱۵۷ لیتر در روز به ازای هر نفر است که شامل پنج لیتر آشامیدن، ۱۰ لیتر پخت‌و‌پز، ۵۰ لیتر حمام و شست‌وشو، ۲۰ لیتر لباسشویی، ۱۵ لیتر ظرف‌شویی، ۳۰ لیتر مصارف بهداشتی، ۱۰ لیتر نظافت خانه و ۱۷ لیتر مصارف متفرقه است.

قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای وزارت نیرو در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تعرفه محاسبه قبوض آب گفت: تعرفه آب مصوبه هیئت وزیران است که هرساله  محاسبه و سپس برای اجرا به وزارت نیرو ابلاغ می‌شود.

او ادامه داد: میزان مصرف آب در بخش خانگی برای خانوار‌هایی که کاهش مصرف داشته باشند ۷ درصد محاسبه و برای خانوار‌هایی که بیش از حد مصرف داشته باشند این عدد دو برابر و با حدود ۱۵ درصد محاسبه می‌شود.

این در حالی است که محاسبه تعرفه فاضلاب باید به صورت پلکانی  انجام شود که متاسفانه گزارش های رسیده از جانب مردم خلاف این جهت را نشان می‌دهد به طوری که شرکت آب و فاضلاب گویا به صورت پلکانی محاسبه نمی‌کند.

در این باره قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای وزارت نیرو گفت: در واقع این کار براساس هر شهر محاسبه و متفاوت است.

کسر کارمزد دفع فاضلاب در قبوض آب مشترکان 

محمدرضا بختیاری مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: در قبوض آب، هزینه دفع فاضلاب درج شده است، کارمزد دفع فاضلاب برای تمامی مشترکانی که به تأسیسات انتقال فاضلاب وصل هستند محاسبه می‌شود که این رقم ۷۰ درصد از میزان آب‌بها است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران  تصریح کرد: نحوه محاسبه کارمزد دفع فاضلاب با افزایش دوره تغییری نمی‌کند و همواره ۷۰ درصد مبلغ آب‌بها محاسبه می‌شود؛ بنابر این امکان اینکه در قبوض شما هزینه دفع فاضلاب بیشتر از هزینه آب مصرفی عنوان شده، وجود ندارد.

بر اساس مصوبه دولت که به وزارت نیرو هم ابلاغ شده است از ابتدای اردیبهشت‌ماه، بهای آب شرب و برق تمامی مشترکان سالانه به میزان هفت درصد افزایش می‌یابد و از ابتدای خرداد تا شهریورماه هم سالانه ۱۶ درصد به خالص صورت‌حساب آب و برق مصارف خانگی مشترکان بالای الگوی مصرف افزوده می‌شود که جمع این رشد تعرفه بالغ بر ۲۳ درصد برای مشترکان پرمصرف خواهد بود. مطابق با جزئیات اعلام شده افزایش ۱۶ درصدی تعرفه برق بدمصرفان در بازه چهارماهه (خرداد تا شهریور) اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
پول آب ۱۵۰ تومن اومده غیر ممکنه! یک چهارم اینم مصرف نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
حروم خورا واسه خودتون قیمت میدین معلوم نیست چطوری حساب میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۷ دی ۱۳۹۹
من نمیدونم چطور روتون میشه اسم دلار میارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
همه چی که خیلی گرون شده
Germany
یاس
۱۰:۴۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
من براتون حساب میکنم سی تومن مصرف میکنید صد تومن به ازای مصرف پول مالیات و کوفت و مرض میدی .من که تصمیم دارم حداقل بمونم مصرف کنم وقتی قراره نصف حقوق پول قبض شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
ای بابا از اسفند پارسال ثبت نام کردیم برا آب و برق هنوز نیومدن یکی میگه بودجه نیست یکی میگه پول از فلان جا تامین کردیم ولی استان باید تصمیم بگیره که برا شما خرجش کنیم یا یه جای دیگه بخدا با این وضع کرایه ها ما نمی تونیم دیگه کرایه نشینی کنیم می خواهیم حداقل یکی از اتاقامون رو درست کنیم بریم زندگی کنیم اما حالا باید هی انتظار بکشیم که کی آب میاد کی برق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
در تابستان بخش زیادی از آب مصرفی مربوط به آب کولر است که به فاضلاب ارتباط ندارد... پس چرا 70 درصد محاسبه می شود؟ این هم عدل تدبیر و امیدی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
مردم‌قبض‌صا‌دره‌‌را‌تار‌یخ‌ومبلغ‌را‌قبول‌میگنن‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
گرانی تا کی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
قیمت برق و آب را گران کردن
United States of America
Ali
۰۰:۳۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
قرار بوده مجانی کنند از چهل سال پیش قولشو دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
می خوامتون کاری کنید که مردم خانه وکاشانه خودرارهاکرده برای آشامیدن آب هم سربه کوهستان بگذارند برق راهم کلا قطع کنید تابرگردیم به زمانی که بابادبزن خودراباد می زدیم آب وبرق راگران کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
اداره اب تو مشهد چندین باره مامور نمیفرسته لااقل برای خونه ما که نفرستاده، بعدشم جریمه های چند صد هزارتومنی میکنه
اینم از انصاف
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۵۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
چقدر دروغ میگید واقفا خجالت نمیکشید بابا همون کولر و وسایل دارن کار میکنن'چجور تیر نسبت به خرداد حداقل ۶۰ درصد گرون شده
اب ک نگ'لجن بخوردمدن میدین و پولشو هم میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
شما کسی را جريمه نکنيد تشويق شدن پيشکش خداوند عاقبت بخير بشيد ازاين نسخه ها فقط برای جيب مبارکه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Tajik
۲۱:۴۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
با سلام من یک مستاجر هستم بیشتر از سه ساله جابجا هم نشدم پول برق طی این سالها بیشتر از سی چهل تومن نشده .جالبه این بار شده تقریبا۹۳ هزارتومن .حکایت ماکارمندها و کارگرها. شده حقوق با ریال میگیرم مخارج زندگی و آب و برق و گاز رو با دلار باید پرداخت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۳۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
مگردولت حقوق با دلاربه مردم می دهد نرخ دلار به رخ مردم می کشت نرخ آزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
من نمیدونم چرا هرچی به نفعشونه باکشور همسایه ها یاکشورای اروپایی مقایسه میکنند ولی حقوق ودرامد مردم مقایسه نمیکنند ..واقعا چرا...عجب مدیریتی که فقط میخوان بگیرن اما پس نمیدند هیچ اضافه هم میخوان..
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۰۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
درخوزستان برق مصرفی هیچکس کمترازهزازکیلووات ساعت درماه نیست شماکه برق را براساس دلارحساب می کنیدچرا حقوق ملت را براساس ریال حساب می کنیداصلآ جایگاه واحدپول ملی که ریال است فقط برای دستمزد کارگروکارمنداست جنس تولیدی درداخل کشوربا دلارامریکا محاسبه وبه مردم فروخته میشوداین کارخانه های داخلی وتولیدات داخلی چه نقشی درزندگی مردم دارندچه باری از روی دوش مردم برمیدارندچه فرقی با جنس وارداتی دارنداگرقراراست جنس تولیدداخل با جنس وارداتی قیمتشان بادلارحساب بشونددرتولیدات داخلی را بایدگل گرفته شوندچون بجز زحمت وگرانی برای مردم هیچ نفعی نخواهندداشت
Iran (Islamic Republic of)
م.سوی
۲۰:۱۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
مبلغ دزدیواختلاس محاسبه نکردید مبلغ اختلاس صدبرابر مصرف است
Australia
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
تهیه آب برای همه مصارف دردست کسی یا دولت ها وحکومت ها نیست بلکه براثربارش طبیعی برف وباران وانباشت آن در حفره های زیر زمینی وبابهره گیری تکنولوژی در پشت سدها نگهداری میشود واز آب های پشت سد نیزبا بهره گیری از توربین ها برق تولید میشودلذا هزینه ها مربوط به نحوه نگهداری وصیانت ازاین دست اورد است که اگر بدرستی مدیریت شودنیازی به این همه جلسه وسمیناروجاروجنجال ندارد.در گذشته هرخانواده ای در حیاط منزلش چاه آب داشت وبهره برداری توسط تلمبه دستی بودکه حال از پمپ های برقی استفاده میشودبه دلایل گرانی مردم قطعاًاز این روش استفاده خواهند کرد گرچه هم اکنون نیز در آپارتمان ها دربخش پارکینگ ویا طبقه ای پائین تر از ان بهره برداری میکنند. موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
اگر قصد دارید مصرف پایین بیاید مشترکین غیر قانونی که بعضی کنتور هم دارند را قطع کنید و این بخشیدگی تشویق به مصرف غیر قانونی هست طرف در پاکدشت باطریساز با درامد بالا که مالیات واقعی نمی دهد هیچ بلکه برق دزدی استفاده می کند و البته نیروهای اداره برق شرکتی هستند و.........روستای قلعه نو اکثرا با وجود کنتور استفاده غیر قانونی دارند و صد جا را من می دونم...طرف در ......کهریزک با بری دزدی کولر گازی زده و وزارت نیرو صاحب نداره که یکبار اقدام جهادی کند و تبعیض رو بر دارد
Iran (Islamic Republic of)
Farzad
۱۷:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
همش الکیه
Iran (Islamic Republic of)
حافظ
۱۶:۱۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
فقط یک کلام ختم کلام، دلخوش به این مقدار نباشید این دولت حداکثر گرونی ها رواجرا می‌کنه به نوعی بده وبستان پشت صحنه تادولت بعدی بیاد ومقداری ارزونتر کنه بعدبشه دولت مردمی و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
قرار بود که برای کم مصرفها رایگان بشه به مردم که ثابت شده به خودتون هم ثابت شد که درغگو هستید دیگه تمومه ماجرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام من یک نفرم همیشه صرفه جویی کردم انصافا پول برقم تو یک ماه بیشتر از ۲۵ تومن نشده
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۱۵:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
جالبه من شنیدم به متراژ خونه بیشتر نگاه میکنن برای محاسبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
کو اب وبرق مفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
چرا اداره آب روی ساخت وسازها نظارت نداره که از آب شرب استفاده می کنن بعد این آب مصرفی رو روی میانگین مصرف هر ایرانی حساب می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
بر چ اساس میگید پرمصزف مثلا خانواده شش نفره با خانواده دو نفره یک جور سنجیده میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
اشکال نداره شما هرچه گرون تر کنید ما بیشتر به فکر برق واب امامی میفتیم من توحیاطم اب امامی دارم وعلی الخصوص برق امامی خیلی ام راضی ام آقا گرونش کنید من موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
از دزدی خودمون هم خوشحال هستیم ... عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
عزیزم دزدی دزدیه چه بانک بزنی چه برق بدزدی درست مصرف کن شامل تخفیف ۱۰۰ درصد بشی چرا فقط حرامخواری را ترویج میکنیم ، درسته بعضی از مسئولین دزدی کردن اما هر کسی مسئول اعمال خودشه و روزی در دستگاه عدل الهی باید پاسخگوی اعمالش باشه....چه بسا که در این دنیا هم .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
دزدی که شاخ و دم نداره.... اگر شما الان مسئول بودی قطعا یک خاوری چیزی میشدی....
Iran (Islamic Republic of)
غلام حسین نظری
۱۴:۳۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
عادلانه این است که بر اساس تعداد نفرات ساکن هر خانه میزان مصرف مجاز در نظر گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
هر نقشه ای می کشند به نفع خودشونه به نفع مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
تشویق پیشکشتون ۳ساله پول فاضلاب آزمون می گیرند ولی فاضلاب خانه ام وصل نیست به فرمانداری شکایت کردم گفتند معذرت می خواهیم نمی شود کاری کرد باید بپردازید نمی دانم ما انتظار اصلاح این کشور را از چه کسی باید داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
یه راه جدید واسه کسری بودجه دولت. خدابه فریادمابرسه که دلخوش به این مقدارنبودیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
ما که شبکه فاضلاب نداریم اما هزینه اش را داریم می دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام
لطفا به هیئت وزیران بفرمایید بین خانواده 10 نفره و 2 نفره تفاوت وجود داده.
چرا قیمت را بر اساس خانواده اعمال می نمایید و نه نفرات!!!
پس بقیه افراد خانواده های پر جمعیت نباید آب بخورند.
قبض اب خانه باید باید این روش بشود 600000 تومان!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بهبهان
۰۹:۴۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
خوزستان رو دریابید که تو این گرما مداوم برق قطع میشه
آب هم مزه گچ میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
شما که اینقدر حسابگرید و آب و برق رو به نرخ دلار محاسبه می کنید چرا در خیلی از مناطق مخصوصا شهرستانها وقتی انشعابی دچار شکستگی میشه آب تصفیه شده باید یک سال هر
د بره و کل آسفالت خیابان رو از جا بکنه تازه اونوقت شاید از طرف همین سازمان آبی که به محض تاخیر در پرداخت قبض با آچار در خونه مشترکین ظاهر میشن اگه میلشون کشید تعمیر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
بله درسته الان چندماه تماس گرفتیم لوله بیرون مدرسه شکسته میگن بیل نداریم ی شهر و ی بیل ..ـ همینطور آب شرب داره هدر میره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب
باشگاه خبرنگاران محترم، لطفا نظر من رو منتشر کنید.
لطفا پیگیری بفرمایید و به سمع و نظر مسئولان محترم برسونید چرا حقوق و دستمزد برپایه دلار و یورو و کشورهای اروپایی و خلیج فارس محاسبه نمیشه؟
لطفا میزان حقوق و درآمد کارگران و کارمندان کشورهای اروپایی و خلیج فارس را که مسئولان ما بر اساس آنها به دنبال افزایش نرخ بنزین و آب و برق و ... هستند را هم منتشر بفرمایید!
درآمد به سختی و مشقت، هزینه به دلار و یورو...!
هرروز دور هم جمع میشن و یک نقشه جدید و شوم برای بدبختی مردم مظلوم ایران میکشند.
خدایا خودت بحق این روز عزیز نگهدارمون باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
خجالت نکشید آب و برق را هم باز چن برابر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
قبض آب قبلی ما تو دوره دو ماه 270 هزار تومان اومده چرا برای این مشکل دولت هیچ راهکاری نمیده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۲۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
بابای ملت رو سوزندین حالا باز چه نقشه ای دارین برای افزایش قیمت آب وبرق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
مطمئن باشید اینها هیچ وقت طرحی ارائه نمی دهند که به نفع مردم باشد. قطعا به ضرر مردم است.
Iran (Islamic Republic of)
ساعد
۲۲:۴۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
چه شود...
Iran (Islamic Republic of)
برادرشهید
۱۳:۴۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
همانی که مد نظر بود(اینها برای ماها غم نمی خورند متطمئن باش)
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۲۲:۲۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
ساپا برای جزییات قبض اررو میده.
میگه خطا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
بی حیابی در این جمع حد نداره
ایا حقوق ها را هم با دلار محاسبه می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
کاهش مصرف در مورد آب منطقی است چون منابع آب سالم محدوده ولی در مورد برق باید تبلیغ بشه که بیشتر مصرف بشه و مصرف گاز و مواد نفتی رو ممنوع کنند چرا که هم آلودگی محیط زیست رو به همراه داره هم اینکه تجدید پذیر نیست
Germany
محمد
۲۳:۱۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقن در مورد آب هم افزایش آب بهای مسکونی اصلن منطقی نیست، درصد بسیار کمی از مصرف آبهای شیرین صرف مسکونی میشه و در صد بسیار بالایی در کارخانه های فولاد مصرف میشه که همگی سیستمهای قدیمی و منسوخ شده اند که پدر مردم رو در آوردن و آبهای شیرین مملکت بسوی این کارخانجات روان میشود اونوقت باید آب بهای آب شرب مردم بیچاره گرون بشه.
شرم و خجالتم خوب چیزیه، اگه این روش و مسلک سرمایه داری نیست پس چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
مرد حسابی ماها که سیستم فاضلاب نداریم هم باید ۷۰ درصد دفع فاضلاب را بدهیم هم هزینه تخلیه چاه را هیچ کس هم به این ظلمی که در حق ما میشود پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۱:۳۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
پول برق واحدهای تولیدی (بخش کشاورزی) ازابتدای سال تاکنون حدود ۲۵ درصد افزایش داشته آیا دولت اینگونه به پیام رهبری مبنی برجهش تولید لبیک می گوید
Iran (Islamic Republic of)
الهی به نام تو
۲۱:۲۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
وقتیکه سازمان آب ساختمانهای بالای 3 طبقه را یک کنتور آب میدهد با هر چند تا واحد که باشد (مثلا به یک ساختمان 4 طبقه 4 واحدی و یا یک ساختمان 4 طبقه 16 واحدی فقط یه کنتور مشترک میدهد )اصلا صرفه جویی آب معنی ندارد چون هر چقدر شما هم کم مصرف باشید همسایه شما مصرف میکند و شما باید پول مصرف همسایه خود را نیز پرداخت کنید. در این حالت اصلا فرق بین مشترکان کم مصرف و پر مصرف مشخص نیست. حالا با توجه به تعداد بالای آپارتمانها خودتون حساب کنید چقدر آب اصراف میشود. چون پر مصرفها پول واقعی مصرف خود را پرداخت نمیکنند.
Iran (Islamic Republic of)
کامند اداره اب
۱۶:۲۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
با سلام
برای رفع این مشکل شما میتوانید برای هر واحد یک کنتور فرعی نصب کنید ودر پایان هر دوره قرائت کنتورهای فرعی نیز قرائت گردد و به تناسب مصرف هزینه مصرف هر واحد محاسبه گردد در ضمن نصب کنتور جداگانه برای هر واحد مشکلات زیادی به دنبال دارد
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۱:۱۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
عزیز حرف شما درست
الان قبض برق تابستان امسال من نسبت به سال پیش تقریبا دوبرابر شده
درحالی که نه تعداد ما زیاد شده و نه وسیله پرمصرفی مثل کولر و یخچال و ... خریدیم حالا سوال من اینه اگه قیمت تغییر نکرده اصلا ۳۰ درصد زیاد شده چرا تو قبض برای من دوبرابر هست؟

کی جوابگو هست اگه واسه کسی همچین مشکلی هست اصلا به کی میشه شکایت کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
ساختمان ما 4 واحد هست و مصرف ما به جهت جابجایی مستاجر جدید که پر مصرف هست حدود 50 درصد افزایش مصرف داشتیم ولی مبلغ قبض ما 7 برابر شده است.وقتی هم به شرکت اب شمال تهران در دیباجی جنوبی مراجعه کردم جواب قانع کننده ندادند و گفتند 50 درصد افزایش مصرف داشتید و تصاعدی حساب شده است.که به نظر من دزدی در روز روشن است که 50 درصد افزایش مصرف 700 درصد به مبلغ اضافه شده است که مسوولین باید جوابگو باشند.و کنتورهای اب واحدها را تفکیک کنند تا مصرف چندین برابر کاهش پیدا کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
ازین بازی ها زیاد دیدیم، همه را اعلام می کنند پر مصرف و پول گرفتن ،هدفشان است. حنای شما دیگر رنگی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۱:۰۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
کاش بجای حساب و کتابهای مصرفی مردم مشکلات مردم هم مد نظر داشتند این کارشناسان مثلا خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
برق گران نشده... ولی اداره برق از مردم گران می گیرد. قبض برق خانه من در 2 ماه گذشته 38-40 هزار تومان می آمد..این ماه 89 هزار تومان آمده!!! آیا این درسته ؟؟ بعدا منت رایگان کردن برق نیازمندان را بدیم؟ من نوعی با شرایط فعلی باید 2 برابر پرداخت کنم...
مردم هر جور که فکر کنن دارن تحت فشار قرار میگیرند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
وزارت نیرو به جای این کار فکری به حال اون مشترکانی بکنه که از پشت کنتور آب دزدی و یا برق دزدی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
در خبر بالا گفته شده " اگر چنانچه قیمت برق متوسط قیمت برق صادراتی به کشور‌های همسایه ۵/ ۹ سنت در نظر گرفته شود، با احتساب قیمت دلار سامانه سنا، یارانه برق این یک درصد از مشترکان بسیار پرمصرف بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان در ماه خواهد بود."
چه خوب بود برای یک بار هم دستمزد جماعت کارگر را به دلار حساب میکردند تا انصاف رعایت شود .
عجیب این است که در این مملکت همه چیز به نرخ دلار است بجز حقوق کارگر و جان آدمیزاد .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
ببخشید ما بلد نیستیم. میشه بگی جون آدمیزادو چه جوری باید به دلار محاسبه کرد تا ما هم یاد بگیریم؟
کسانی که علیرغم همه سفارشات در رابطه با مسافرت نرفتن در دوره کرونا، هفت روز هفته به جاده شمال و جنوب رحم نکردن و با سلامتی و جون مردم بازی کردن، حق ایراد گرفتن به کسی رو ندارن. مسوولین به رفتار شما نگاه می کنند و باهاتون همونجوری رفتار می کنند که استحقاقش رو دارید. در ضمن این مسوولین محترم که می فرمائید از کره مریخ نیومدن، دست پرورده پدران و مادران محترم همین کشور هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
برق رو گرون کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
من در شهر خودمان در مرکز کشور و در یک واحد آپارتمان هستم.
قبض برق برایم در ماه پیش آمده 35 هزار تومن و برای واحد کنارم آمده 350 هزار تومان .
متراژ واحد هردو 145 متر من 3 تا بچه دارم ایشان 1بچه من دارای کولر آبی می باشد یک عدد.واحدکناری 3تا کولر گاز این را هم عرض کنم در طول تابستان کولر ما لطور متوسط روزی 4ساعت در شبانه روز روشن بود و اصلا هم به خانواده سختی ندادم کاملا هوا قابل تحمل بود ولی این واحد کناری اکثر مواقع کلر روشن و بعضی مواقع پنجره ها نیز باز بودند یعنی گرما داخل و سرما خارج میشد و اصلا رعایت صرفه جویی در هزینه ها را نمی کردند البته این را هم بگویم واحد کناری هردو شاغل هستند ومن کارمند رده پایین اداره هستم با حداقل حقوق .

دولت باید با طرحهایی امثال بنده و خانواده ام را تشویق کند چگونه در بحث همین آب و برق کسانی که مثل من صرفه جویی را الگوی خود قرار داده اند هزینه ها رایگانه شود و از آنطرف برای آنکه هزینه ای به دولت تحمیل نگردد این هزینه های ما را از امثال واحد کناری دریافت کنند بعنوان جریمه واحد کناری که350 پرداخت می کند این 35،هزار تومان ما همه اضافه شود به فیش برقش بشود 385 هزار تومان .

بهتر و موثر ترین روش همین است.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
بیشترش کنید اگر رقم قبض اب خانوار ها بیاید مثلا ۶۰۰ هزارتومن تازه صرفه جویی را جدی میگیرند ولی با ۴۰ ، ۵۰ هزار تومن هیشکی بفکر صرفه جویی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
این طرح هم یک کلاه گشادی سر مردم خواهد بود و الا دولت به دنبال کمک به مردم نیست الان دو سه سالیه که میگن مدارس در صورت رعایت الگوی مصرف پولی پرداخت نمی کنند ولی ماموران جهت قطع و تهدید حتی در ایام کرونا که مصرف گاز مدارس در حد صفر می باشد اقدام می کنند
Iran (Islamic Republic of)
شهر فرنگ
۱۸:۵۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
مورد مصرف بالای آب اگر از کنتورهای مصرف کنندگان محاسبه شده درست هست ، اما اگر از مقدار آب که شرکت آب پمپاژ می کنه باشه اشتباه هست چون فرسودگی لوله ها و اتلاف آب زیاد داریم ، تو اصفهان من شنیدم بیشتر لوله های آب فرسوده هست .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
آره راست میگی برا اون کشاورز بدبخت هم که گندم از اون می‌خری کیلو 1300 هم یا او کارگر و کارمند هم حساب کن چجوری پول میدید که پول برق رو ازشون با دلار میخوای اگه نمیدونی بدون هر کشاورز داره با فرمول شما برا هر هکتار 10میلیون یارانه میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
مردم سایر کشور ها هم اینگونه در حقشان اجهاف میشود؟
Netherlands
حمید
۱۸:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
با سلام فشار اب که به طبقه یک هم نمی رسد باید برق پمپ اب تقویت فشار اب را در نظر داشته باشند که ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
برق گران شده.مصرف من اندازه دوره قبل بوده اما پول بیشتری اومده.مستنداتشم هست تو خود اپلیکیشن اداره برق هم سوابق مصرف هست هم سوابق پرداخت
آخرین اخبار