مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پیشین شهرستان راسک راه‌اندازی شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت پیشین شهرستان سرباز گرامیداشت هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار راه‌اندازی شد.

خداداد اولیایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: مهارت آموزی و اشتغال جوانان مهمترین سیاست دولت بوده و در همین راستا در هفته دولت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پیشین با توجه به نیاز منطقه تجهیز و راه‌اندازی شده است.

او گفت: این مرکز با زیربنای ۴۲۵مترمربع با اعتباری افزون‌بر ۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال راه‌اندازی شد که دارای چهار کارگاه مکانیک خودرو، برق و تاسیسات، کامپیوتر و خیاطی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت بیان کرد: با توجه به شروع روند جدید طرح‌های سرمایه گذاری، طرح‌های متفاوتی در حال ساخت در این استان است که نیاز به نیروی انسانی متخصص در این طرحها احساس می‌شود.

ماندانا زنگنه بر ضرورت ارائه آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان متناسب با نیازهای منطقه و نیاز بازار کار تاکید کرد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که جوانان سیستان و بلوچستان با آن مواجه بودند عدم وجود امکانات بود که فرصت شکوفایی را به آنان نمی‌داد اما خدا را شاکریم با ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای در دوردست ترین شهرهای استان مانند پیشین این فرصت به جوانان داده شده تا استعدادهای خود را نشان دهند.

عبدالناصر درخشان ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خواستار ارائه آموزش‌ها با توجه به ظرفیت موجود و با تنوع جدید شد.

فرماندار راسک نیز گفت: حلقه مفقودی شورای اداری شهرستان آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای است.

سلیم کدخدا افزود: در آموزش و پرورش یک شورای بدیع با عنوان شورای راهبردی آموزش ایجاد شده که صرفا به بحث مهم مهارت آموزی می پردازد و در همه این مراکز و همچنین دانشگاه‌ها بحث شده که رشته‌های جدید دایر و در این شهرستان برای چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت ظرفیت‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار