پیام‌های رسیده در تاریخ چهارم شهریورماه در (صدای مردم) سایت باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته قابل مشاهده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، پیام‌ها و درخواست‌های ارسالی شما به سایت باشگاه خبرنگاران جوان (صدای مردم) به نشانی www.yjc.ir روزانه در قالب یک بسته منتشر می‌شود.

از میان انبوه پیام‌های رسیده در تاریخ چهارم شهریورماه در (صدای مردم) سایت باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین آن‌ها در ادامه قابل مشاهده است.

 

 


مشکل وام ودیعه
باسلام من در سامانه ثبت‌نام کردم تائید شد بانک انتخاب کردم پیامک. آمد که با مدارک به بانک مراجعه کنید رفتم بانک به من گفتن هیچی به ما ابلاغ نشده لطفا راهنمایی کنید چکار کنم.



کرونا و شلوغی شهر‌های شمال
چرا باید جاده‌های شمال در ایام تعطیل یک‌طرفه شود. بگذارید به همان حالت معمولی باشه که مردمی که بدون در نظر گرفتن وضعیت کرونا جهت تفریح به شهر‌های شمالی می‌روند پشت ترافیکی که خودشان ایجاد کردن بمانند تا بفهمند چقدر شلوغ می‌کنند و هر روز هوس مسافرت نکنند. وقتی می‌دانند جاده براشان یک‌طرفه می‌کنند و جاده براشون راحت بازه معلومِ که بدون دردسر می‌روند تفریح.


 

کسر حقوق دانشجو معلمان
هر ماه از دانشجو معلمان ۲۵ تا ۴۵ درصد از حقوقشان بابت خدمات دانشگاه کم می‌شود که با حداقل امکانات رو به رو هستیم؛ و این مبلغ بسیار زیاد است و بسیار بیشتر از شهریه‌ی دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی. ما خواستار سرانه‌ی غذایی مثل دیگر دانشگاه‌ها هستیم و این‌که حداقل الآن که ایام کرونا است و ما رنگ دانشگاه را نمی‌بینیم این مبلغ را از ما کسر نکنند. صدای ما به هیچ جا نمی‌رسد.


 

وام ازدواج
سلام من برای وام ازدواج بانک صادرات را انتخاب کردم و رفتم برای وام می‌گویند که دوتا ضامن بیاورید. منم یک دانشگاهی و یه مستمری‌بگیر بردم. ولی متأسفانه قبول نمی‌کنند. می‌گویند که مستمری‌بگیر حقوقش کم هست درصورتی که ۲میلیون خالص دریافتی داره. میگه برو یه ضامن آموزش پرورشی بیار. خب من ضامن از کجا بیارم. چرا سنگ جلو پای آدم میندازند. خودشان میگن برای ازدواج آسان بگیرید، ولی برای دادن وام پوست آدم را می‌کنند. تو رو به خدا پیگیری کنید. اخه ما وسایلمان را چطور بخریم چطور بریم.



شهریه دانشگاه
سلام. لطفاً در مورد هزینه دانشگاه‌ها با توجه به مجازی بودن پیگیری بفرمایید. در این شرایط اقتصادی واقع انصاف نیست. ممنون از پیگیری شما.


 

سازمان تاکسیرانی -فشار برای تعویض با پول نقد
چند روزی است سازمان تاکسیرانی به رانندگان تاکسی‌های فرسوده پیکان و. گفتن که باید بدون هیچ وام و سوبسیدی فقط با پول نقد ماشین‌هاتون رو عوض کنید چگونه در این اوضاع بد اقتصادی ۱۰۰ میلیون پول رو یک راننده باید تأمین کند تا بتواند‌ی لقمه نانی سر سفره خانوادشون ببین؛ و این مسئله‌ای هست که در سکوت به رانندگان اولتیماتوم دادن وگرنه حق کار ندارند.


 

مشکلات زعفران کاران خراسان در خصوص قیمت پایین زعفران
نماینده محترم مردم شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه، مه ولات در مجلس شورای اسلامی. متأسفانه از سال ۹۵ تاکنون به مدت ۴ سال قیمت خرید زعفران از کشاورز هیچ تغییری نکرده در صورتی که تورم ده‌ها برابر رشد کرده و با ثابت نگه داشتن قیمت، تیشه به ریشه زعفران کاران زده‌اند. انتظار می‌رود با تشکیل کارگروهی علل و عوامل در جا زدن قیمت زعفران با حضور کشاورزان و صادرکنندگان و نماینده محترم و سایر صاحب‌نظران بررسی گردد. مطمئناً مافیای قدرتمندی در پس پرده قرار گرفته که محصول کشاورز را به ثمن بخش خریده و با تشکیل شرکت‌های صوری بنام نزدیکان یا شرکای خارجی در دبی، قیمت فروش زعفران را به تاجر خارجی با سندسازی نزد نهاد‌های دولتی ناظر بسیار پایین اظهار نموده و سود‌های ۱۰۰۰ درصدی و بیشتر از محل فروش زعفران در خارج کشور به جیب زده و زعفران کار بیچاره را به ورطه نابودی کشانده است. بدینوسیله از شما و دادستان محترم شهرستان تربت‌حیدریه که نماینده مدعی‌العموم در شهرستان هستند، تقاضامندیم، درد دل مردم رنج کشیده این دیار را به گوش ریاست محترم قوه قضاییه رسانده و در مجامع قضایی طرح دعوی نمایند و حقوق حق کشاورز را از این زالوصفتان استیفا نمایند. تا در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به سال جهش تولید مزین شده، کشاورزان پرتلاش این دیار به حقوق واقعی خود رسیده و باانگیزه هر چه بیشتر نسبت برداشت محصول ارزآور زعفران اقدام نمایند.  جمع زیادی از زعفرانکاران شهرستان تربت‌حیدریه و شهرستان‌های مجاور.


 

وام ازدواج
آقایون مسولین هستند هی میگن نرخ جمعیت کم شده ما جوان‌ها ازدواج کنیم یه وام میدن، اما از دنیا سیرمان می‌کنند انقدر سنگ جلوی پایمان می‌ریزند که دیگِ از هرچی وام ازدواج زده میشیم بعد یه مشت دلال میان وام مارو می‌خرند که با رئیس بانک دستشان تو یک کاسه است. لطفاً پیگیر شید کشور ما شده دلال و دلاگر به غارت بردن مرسی خواهش می‌کنم پیگیرشید.


 

سری به دادگستری شهرستان مهران استان ایلام بزنید
دو سال پیش مبلغ ۲۴میلیون به اشتباه به حساب یک شخص واریز کردم. سه بار شکایت می‌کنم. دو بار پرونده بی‌نتیجه بسته شده. بار سوم حقوقی شده؛ و مدت دو ساله من هر روز توی راهرو این دادگاه میرم و میایم حتی دریغ از یک بار احضار این شخص. فقط به یک علت بنده غیربومی و طرف بنده بومی این شهرستانِ. یک لحظه یک واریز اشتباه و تاوان دادن دو ساله بی‌نتیجه هر روز دادگاه رفتن و هزینه دادرسی و کارشناسی و رفت آمد. حتی دریغ از یک بار احضار این شخص.


 

همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی
سلام من یه مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی با ده سال سابقه هستم در مورد افزایش حقوق باید به اطلاع برسانم که فقط مبلغ ۱۲۳هزار تومان افزایش داشتم و خالص دریافتی من ۸۳۳ هزار تومان شده با توجه به جدولی سازمان اعلام کرده بود دریافتی من باید ۲میلیون ۳۴۵ هزار می‌شده، اما نشده از شما میخوام که گزارشی یا مطلبی در این مورد تهیه نمایید یا حق


 

کسر ناعادلانه حقوق دانشجو معلمان پردیس حضرت معصومه س قم در ایام کرونا
با سلام، ۲۵ درصد حقوق دانشجویان فرهنگیان قم در ایام کرونا مانند ماه‌های قبل کسر می‌گردد آن‌هم بدون هیچ استفاده‌ای از امکانات رفاهی دانشگاه. وقتی هیچ استفاده‌ای نبوده باید مانند تابستان که ماهی ۱۰ درصد از حقوق کسر می‌گردد، کسر شود و این موضوع کاملاً بی‌عدالتی است. لطفاً پیگیری کنید. صدای مارا هیچ‌کس نمی‌شنود. لطفاً اعلام کنید.


 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار