بیانیه مشترک ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه

در بیانیه منتشر شده مشترک ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه، غارت نفت دمشق از سوی آمریکا و حملات متعدد رژیم صهیونیستی شدیدا محکوم شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسوپتنیک، در بیانیه مشترک ترکیه، روسیه و ایران درباره سوریه که در پی رایزنی‌های دیپلماتیک در ژنو حاصل شد، غارت نفت سوریه از سوی آمریکا شدیدا محکوم شده است.

در بیانیه مشترک ترکیه، روسیه و ایران همچنین حملات متعدد رژیم صهیونیستی به سوریه محکوم شده است.

در بیانیه صادر شده، تاکید شده است: «طرف‌ها مخالفت خود را با مصادره غیرقانونی درآمد‌های نفتی اعلام کردند، همچنین معامله غیرقانونی نفتی بین یک شرکت آمریکایی و شرکتی غیرقانونی در سوریه را محکوم کردند.»

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: «حملات نظامی مداوم اسرائیل علیه سوریه نقض اصول حقوق بین الملل است و به حاکمیت سوریه و همسایگانش آسیب می‌رساند. این حملات امنیت و ثبات در منطقه را نیز تهدید می‌کند.»

روسیه، ترکیه و ایران در ادامه تاکید کرده‌اند: «دربرابر اشکال مختلف تروریسم و برنامه‌های جدایی‌طلبانه که به صلاحیت، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین امنیت ملی کشور‌های همسایه آسیب برساند، مقابله خواهیم کرد.»

همچنین بر تدام همکاری‌ها با هدف ازبین‌بردن کامل گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره نیز تاکید شده است. گفتنی است، نشست مذکور در حاشیه سومین دور گفتگو‌های ملی سوریه در ژنو برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار