مدیر کل فرهنگ و ارشاد قم:

هیئت‌های قم همراهی خوبی در رعایت موارد بهداشتی دارند

حسینی کاشانی گفت:هیئت‌های مذهبی قم برای رعایت موارد بهداشتی روش‌های ابداعی خوبی در برگزاری عزاداری داشته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد قم ظهر دیروز در بیست و سومین شورای اطلاع رسانی دولت که در سالن کرامت استانداری برگزار شد،گفت: یکی از مصوبات این شورا، بررسی دانشگاه علوم پزشکی در جهت میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مناطق مختلف قم بود که تا حدی انجام شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: به نظر می‌رسد در میان مناطقی که بیشترین آمار ابتلا به کرونا را داشتند با شرایط  رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و یا تراکم جمعیت ارتباط مستقیمی وجود دارد.

حسینی کاشانی تصریح کرد: بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر مناطقی که وضعیت خوبی به لحاظ رعایت موارد بهداشتی ندارند باید افزایش یابد تا نتیجه بهتری به دست بیاید، البته شهرداری قم در اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی مقابله با کرونا و ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مناطق مختلف، موفق عمل کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد قم عنوان کرد: بی توجه هیئت‌های مذهبی به رعایت پروتکل‌ها، انعکاس خوبی در رسانه‌ها و فضای مجازی ندارد از این رو باید نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

حسینی کاشانی بیان کرد: یکی دیگر از سیاست‌ها نظارت بر هیئت‌های مذهبی است، اگر هیئتی پس از دو بار تذکر نسبت به رعایت موارد بهداشتی بی‌توجه باشد تعطیل می‌شود، هر چند همراهی خوبی از طرف هیئت‌ها شاهد بوده‌ایم و برخی مداحان و هیئت‌ها نیز روش‌های ابداعی خوبی در برگزاری عزاداری داشته‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: خلاقیت در برگزاری عزاداری‌ها توام با رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید در سطح کشور الگو شود چرا که همان طور که دیدیم برخی خلاقیت‌ها بسیار اثرگذار بوده و بازخورد خوبی داشته است و شورای اطلاع رسانی می‌تواند بر روی این برنامه‌هاف تمرکز ویژه‌ای داشته باشد.

او افزود: سپاه مشارکت خوبی در اجرای طرح‌های مختلف در سطح شهر به ویژه در رصد و ارزیابی فعالیت‌ها و همچنین طرح‌های مساوات و همدلی داشته است که می‌توان کمک‌ها را در مناطقی که بیشتر در معرض آسیب بوده‌اند افزایش داد.

حسینی کاشانی تصریح کرد: باید نسبت به رعایت بهداشت در مناطق مختلف هشدار‌های لازم ارائه شود و از ظرفیت‌ها بهره ببریم، شورای اطلاع رسانی تخصصی است و برخی از تصمیمات در کمیته بحران گرفته می‌شود، انتظار داریم صدای واحدی از مسئولان و رسانه در مورد رعایت پروتکل‌ها داشته باشیم تا هیئت‌ها نیز رعایت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد قم : سازمان تبلیغات اسلامی در خط مقدم کار است و امیدواریم همراهی همه دستگاه‌های اجرایی را داشته باشیم، به ویژه در مورد ممنوعیت راه اندازی دسته جات عزاداری نیازمند همدلی بیشتری در صیانت از سلامت مردم داریم.

او افزود: شهرداری قم در اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی مقابله با کرونا و ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مناطق مختلف، موفق عمل کرد و تبلیغات خوبی در خصوص برگزاری حسینیه‌های خانگی داشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: یکی از موضوعات مهم، توجه مردم به نرفتن به سفر در این ایام است و باید در سطح وسیعی اطلاع‌رسانی شود که زائران و مسافران در این شرایط به قم نیابند.

حسینی کاشانی عنوان کرد: شش اطلاع رسانی در خصوص هر خانه یک حسینیه داشته‌ایم، همچنین راه‌اندازی پویش نذر ماسک و تولید ماسک خانگی از جمله مواردی بود که در شورای اطلاع‌رسانی مورد تاکید قرار گرفته و جوایزی برای این پویش‌ها مد نظر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد قم بیان کرد: همکاری آموزش پرورش و ورزش و جوانان در اختیار نهادن فضا‌های روباز از دیگر پیگیری‌ها بوده است و در این باره همراهی خوبی با هیئت‌های مذهبی شکل گرفته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.