لاک پشت‌های دریایی چابهار تحت حمایت محیط زیست

با پیگیری‌های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار گام مهم دیگری در حفظ و حراست از لاک پشت‌های دریایی برداشته شد.

 اشرفعلی حسینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در سال‌های گذشته اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان برای تامین آب مصرفی، از آب دریا استفاده می‌کردند و به همین منظور لوله‌های آب در عمق دریا جاگیری شده بودند که در هنگام مکش آب به سمت حوضچه‌های آبگیر لاک پشت‌های دریایی وارد حوضچه‌های آب می‌شدند و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست در پی عملیات غواصی اقدام به نجات این لاک پشت‌ها و پس از پلاک کوبی آن‌ها را در دریا رهاسازی می‌کردند.

این امر باعث پیگیری شدید از طرف اداره حفاظت محیط زیست چابهار در جهت تغییر نحوه تامین آب اداره کل بنادر و دریانوردی استان شد که پس از پیگیری و مکاتبات متعدد نحوه تامین آب تغییر کرد وهم اکنون ازطریق حفر چاه در خشکی انجام می‌شود.

حسینی افزود:این لاک پشت‌ها از نوع لاک پشت دریایی سبز بودند.

لاک پشت دریایی سبز طبق آخرین طبقه بندی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (Iucn) در لیست قرمز گونه‌های درحال انقراض قرار دارد.

او ادامه داد: از بین رفتن تخم این گونه توسط گوشتخواران و بومیان محلی، گرفتار شدن در تور‌های ماهیگیری و برخورد با پروانه موتور قایق‌ها از جمله عوامل تهدید کننده این گونه جانوری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.