اتحاد شیعه و سنی برکت اسلام است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : امروز اسلام به برکت اتحاد شیعه و سنی در جهان حرفی برای گفتن دارد .

اسلام به برکت اتحاد شیعه و سنی در جهان حرفی برای گفتن داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت‌الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز اسلام به برکت اتحاد شیعه و سنی در جهان حرفی برای گفتن دارد، گفت : امروز اسلام و انقلاب اسلامی در سطح جهان مطرح است و به برکت اتحاد میان اهل تشیع و اهل سنت دارای عزت و اقتدار است.

او با بیان اینکه ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل در جهان حرفی برای گفتن دارد، گفت : ابرقدرت‌های جهان همواره منتظر اظهارنظر ایران اسلامی هستند و انقلاب اسلامی به عنوان قدرت و تفکری در خاورمیانه حرف برای گفتن دارد.

او با اشاره به اینکه غرب کشور منطقه‌ای منحصر به فرد است و با انواع دشمنان مواجه است، افزود: خوشبختانه شیعه و اهل سنت با اتحاد و همبستگی از منطقه پاسداری می‌کنند و امروز تکیه بر مشترکات اصل مهمی است.

آیت‌الله مصطفی علما گفت: دشمنان امروز با تفرقه افکنی به دنبال تخریب و تضعیف اسلام هستند و ما باید بیشتر هوشیار باشیم و روحانیون جوانان را از این توطئه‌ها آگاه کنند.

آیت‌الله مصطفی علما افزود: سیدالشهدا برای اسلام و ادامه راه اسلام جان خود و خانواده و یارانش را و همچنین برای تحقق کلمه حق و توحید، فدا کرد.

او ادامه داد: سیدالشهدا موضع سیاسی خود را بیان کرد و سیره و سنت جدش رسول الله را با حرکتش تداوم بخشید.

او گفت: واقعه عاشورا از منظر نفی بیعت نکردن با یزید و از سویی دیگر نهی اش این بود با یاران اندک به استقبال پاسداری از اسلام آمد، مورد توجه بود.

‌آیت الله علما با اشاره به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افزود: در راه اسلام باید جانانه پاسداری کرد و با جانفشانی از اسلام صیانت کرد، کلمه اسلام سازمان ملل و آمریکا را به زانو درآورده است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: امروز وظیفه روحانیون و ائمه جمعه بسیار سنگین است و باید حافظ اسلام و نظام باشند، سیدالشهدا آینده را می‌دید و قصه عاشورا آثار و نتایجش امروز جهان را تحت الشعاع قرار داده است، جوانان اروپایی شرح حال سید الشهدا را در بین یکدیگر تشریح می‌کنند، امام حسین بهترین الگو و سرمشق برای جوانان است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم محمدی امام جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: ماموستا محمدی انسان متواضعی بود و این تواضع سبب ارزش و اعتبار ایشان در بین مردم شیعه و اهل سنت شد، اخلاق نیک، تزکیه و اخلاص، صفا و صمیمیت از جمله خصوصیات ارزنده مرحوم ماموستا محمدی بود.

آیت الله علما افزود: هر کدام از ما مسوولیتی داریم و در حال خدمت هستیم بنابراین باید به بهترین شکل ممکن خدمتگزار مردم و انقلاب باشیم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: ائمه جمعه اهل سنت مسجد شافعی بخصوص مرحوم ماموستا محمدی اهل طریقت بودند و صفا و صمیمیت آن‌ها مورد توجه همگان بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.