تاثیر قانون سزار آمریکا علیه سوریه بر جلوگیری از پیشبرد تعمیرات در بیروت

وزیر انرژی و آب لبنان اعلام کرد تحریم‌های سزار آمریکا علیه سوریه رویه تعمیرات زیرساخت‌ها در بیروت را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریمون غجر، وزیر انرژی و آب لبنان ضمن انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به قانون سزار اعلام کرد این قانون مانع از ورود برق از اردن به لبنان می‌شود، زیرا کابل‌های برق از سوریه عبور می‌کنند.

به گفته این وزیر، تحریم‌های آمریکا تنها بخشی از مشکل است، زیرا کابل‌های منتهی به استان درعا سوریه که برق را از اردن به لبنان انتقال می‌دهند، آسیب دیده اند.

غجر گفت: بزرگترین مشکل، قانون سزار است، زیرا ما را از انجام هرگونه معامله با سوریه منع می‌کند. اردنی‌ها به ما گفتند، نگران سزار نباشید، با سوری‌ها مذاکره کنید. اگر آن‌ها را متقاعد کنید که خط برق را بسازند، ما آمریکایی‌ها را مجبور خواهیم کرد که با یک استثنا موافقت کنند. اما مردم سوریه علاقه‌ای ندارند.

او همچنین افزود: تأمین آب شیرین مناطقی از بیروت که بیشتر آسیب را در اثر انفجار دیده است، به دلیل خسارت قابل توجه به زیرساخت‌ها، به طور کامل احیا نشده است. مناطقی که نزدیک بندر هستند به مدت دو هفته بدون آب بوده اند. در مناطق سنت مایکل و ماداوور هنوز آبرسانی در اکثر خانه‌ها صورت نگرفته است. مشکل حتی در انتفال نیست. در واقع، تقریباً تمام مخازن ساختمان‌ها آسیب دیده است. بسیاری از خانه ها در اصل در شرایط اضطراری قرار دارند و باید تخریب و از نو ساخته شوند.

گفته می‌شود قبل از انفجار ۴ اوت، زیرساخت‌های آبی بیروت رو به زوال بوده است. زیرساخت‌های اصلی لوله و فاضلاب در بخش قدیمی شهر، به ویژه مناطق اطراف بندر، در نیمه اول قرن بیستم تعبیه شده و از آن زمان تاکنون فقط تعمیرات حاشیه‌ای مشاهده شده است. کمبود آب به دلیل نشت و مدیریت نادرست در پایتخت لبنان رایج شده بود و بسیاری از شهروندان را وادار می‌کرد که به سمت تامین کنندگان آب خصوصی روی آورند.

انفجار گسترده که در بندر بیروت رخ داد نیمی از ساختمان‌های این شهر را نابود کرد و باعث کشته شدن بیش از ۱۷۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰۰۰ نفر دیگر شد. مقامات می‌گویند ذخیره نادرست ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت دلیل این انفجار بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار