اعطای بورسیه دانش آموزان ماهشهر و شهر بندر امام خمینی (ره)

مشاور مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: با هدف رعایت عدالت آموزشی بورسیه دانش آموزان ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) اعطا شد.

مرویان مشاور مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: رعایت عدالت آموزشی بر بر عدالت اجتماعی تاثیر گذار است و مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی رویکرد جدیدی در زمینه رشد و بالندگی مردم منطقه و بورسیه دانش آموزان در ۵ محور اتخاذ کرده است که یکی از این محور‌ها و برنامه‌ها موضوع آموزش و پرورش است.

او افزود: طرح‌های بلند مدت از سوی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی انجام خواهد شد و در کنار آن طرح‌های کوتاه مدت خدمات محوری نیز برنامه ریزی شده است؛ اعتبار طرح‌های بلند مدت شورای راهبردی در سال ۹۹ بیش از ۲۰۰ میلیارد و طرح‌های کوتاه مدت کمیته مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

مرویان عنوان کرد: در این کمیته برخی شرکت‌ها وظیفه پیگیری امور مالی، دبیرخانه و نظارت از پروژه را بر عهده دارند؛ در کنار آن‌ها نیز یک نهاد دولتی به عنوان مجری پروژه انتخاب شده است؛ شرکت‌های پتروشیمی بندرامام، تندگویان، بوعلی، اروند، کارون، خوزستان و فجر انرژی در این ۵ محور مشارکت دارند و روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ناظر عالی پروژه‌ها بوده است.

مشاور مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر استمرار این برنامه‌ها افزود: برنامه بورسیه دانش آموزان در ۳ بخش انجام خواهد شد؛ برگزاری کلاس‌های کنکور برای یکهزار نفر، برگزاری کلاس‌های تقویتی برای  یکهزار و ۶۰۰ نفر و بورسیه ۳۸۰ دانش آموز مستعد بخش‌های برنامه آموزشی کمیته مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است؛ البته این موضوع در کنار هزینه کرد شورای راهبردی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۰۰ دانش آموز از بندرامام خمینی و ۲۸۰ نفر از شهرستان بندماهشهر برای بورسیه انتخاب شدند، گفت: برنامه بورسیه دانش آموزان مستعد و توانا شهرستان بندرماهشهر و شهر بندر امام خمینی(ره) حاصل ۶ ماه بررسی پرونده دانش آموزان و برگزاری جلسات متعدد است؛ ۵ شاخص اصلی برای انتخاب این دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه ۹۵ دانش آموز از شهرستان بندرماهشهر و ۳۸ دانش آموز برای شهر بندر امام برای بورسیه برون مدرسه‌ای انتخاب شده‌اند، ادامه داد: همه دانش آموزان از مدارس دولتی و مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان بندرماهشهر بوده است؛ همه افراد انتخاب شده از متوسطه اول و دوم و شاخه نظری بوده که با توجه به نان آوری پسران دو سوم آن‌ها پسران بوده است.

مرویان اظهار داشت: بورسیه دانش آموزی در دو قالب برون مدرسه‌ای و درون مدرسه‌ای انجام می‌شود و ما در ۶ محور از دانش آموزان بورسیه حمایت خواهیم کرد؛ محور اول حضور دانش آموزان در یک مدرسه تراز با تقبل همه هزینه‌ها است، محور دوم این است که هر دانش آموز یک مشاور و پشتیبان اختصاصی دارد.

او گفت: بقیه محور‌ها نیز در قالب تامین سرویس ایاب و ذهاب، تامین لباس فرم، تامین نوشت افزار و منابع کمک درسی و تغذیه است؛ توقع ما از دانش آموزان این است که با پشت کار پیشرفت تحصیلی و اخلاقی را مد نظر قرار دهند؛ این دانش آموزان ظرفیت و شایستگی کافی را دارند تا با عزم و اراده جدی جامعه بهتری بسازند.

انتهای پیام/م


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.