مردان بوشهری بیش از زنان به کرونا مبتلا شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ۵۸ درصد از بیماران کرونا در این استان مرد و ۴۲ درصد زن، و بیشترین مبتلایان در گروه سنی میانسال و سالخورده هستند.

دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در نشست ستاد کرونا استان بوشهربا حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: سومین مرحله غربالگری کرونا با اولویت شناسایی و توجه به افراد دارای بیماری زمینه‌ای در این استان در حال اجراست.

او افزود: تلاش می‌شود در این مرحله افراد دارای بیماری زمینه‌ای از جمله افراد مبتلا به فشار خون و دیابت فراخوان داده شوند و مورد غربالگری قرار گیرند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به جان باختن ۴۵۱ بیمار ناشی از ابتلا به ویروس کرونا عنوان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد ۳۳ درصد از جان باختگان مبتلا به دیابت و ۲۸ درصد مبتلا به فشار خون و مابقی نیز دچار سایر بیماری‌های زمینه‌ای هستند.


بیشتر بخوانید

بیشترین مبتلایان در بوشهر و بیشترین فوتی‌ها در دشتستان


کشمیری تاکید کرد: ۴۲ درصد از بیماران مبتلا به ویروس کرونا زن و بقیه مرد هستند و بیشتر مبتلایان به این ویروس در استان بوشهر در گروه سنی میانسالان و سالخوردگان است.

او بیان کرد: براساس آمار‌ها از شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر تاکنون ۲۵هزار نفر بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که از این شمار ۱۰ هزار نفر مثبت بوده و از این افراد هفت هزار و ۵۰۰ نفر بستری شده‌اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: اکنون ۲۸۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۱۷۷ نفر مثبت هستند و از این شمار ۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و از این شمار نیز ۱۷ نفر بدحال و به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

کشمیری افزود: در زمان حاضر ۹ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان بهبود یافته و ۶۸۰ نفر نیز در قرنطینه به سر می‌برند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.