تعهد ۱۴۰ میلیارد تومانی خیران برای ساخت مدارس در سیستان و بلوچستان

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: خیران ۱۴۰ میلیارد تومان در سالجاری برای ساخت مدارس در سیستان و بلوچستان تعهد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرالله رخشانی مهر  در حاشیه سفر به ایرانشهر گفت: علاوه‌بر عنایت ویژه دولت و خیران به ساخت مدارس در سیستان و بلوچستان که از شاخص‌های کشوری پایین‌تر است ردیف‌های خاصی از اعتبارات استانی و ملی به استاندارد سازی وسایل گرمایشی و سرمایشی این استان اختصاص یافت.

او ابراز امیدواری کرد که با اقدامات ارزشمند در حوزه مدرسه سازی سیستان و بلوچستان بزودی شاهد مشکلات و رسیدن به میانگین کشوری بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: افزون‌بر ۷۰ میلیارد تومان از سوی خیران و این سازمان برای توسعه فضا‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و مهارتی به ایرانشهر و بمپور سیستان و بلوچستان اختصاص یافت تا شاهد رشد شاخص‌ها در این ۲ شهرستان باشیم.
وی افزود: ساخت ۶ هنرستان با زیربنایی معادل چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع در شهر‌های سیستان و بلوچستان با توجه به اثرات مطلوب آموزش مهارتی دانش‌آموزان را پیگیری کردیم که کنگ زنی هنرستان ایرانشهر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از جمله آنهاست.

دکتر رخشانی مهر از افتتاح ۱۲ مدرسه در آستانه سال تحصیلی جدید در ایرانشهر خبر داد و گفت: با افزوده شدن این تعداد مدرسه و کلاس درس بخشی از مشکلات آموزش و پرورش شهرستان مرتفع خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: میزان مشارکت خیران در سال ۹۰ در مدرسه سازی استان ۲۶ میلیارد ریال تعهد بوده که رتبه ۲۸ کشور را داشتیم که هم‌اینک با جهش مطلوب به رتبه سوم کشوری رسیده است.

رضا سرحدی نیا با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و این نهاد برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بر دارد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با وی مشارکت می‌کند.

او گفت: سال گذشته اتفاق خوب دیگری که در استان رقم خورده این بود که تمامی مدارس نیمه تمام دولتی تعیین تکلیف و به جز تعداد محدودی که در مرحله مناقصه بوده و بقیه فعال، تکمیل و یا در حال تکمیل است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

او اظهارداشت: همچنین از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار