بهره برداری از ۲۵ طرح ارتباطی در فارس

به مناسبت هفته دولت ۲۵ طرح ارتباطی با اعتبار ۲۴۹ میلیارد تومان در استان فارس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: این طرح‌ها در حوزه اپراتور‌های تلفن همراه، اپراتور اول شامل نصب و راه اندازی ۲۳ سایت جدید و ارتقای ۱۴۲ سایت به نسل سه و چهار اینترنت پرسرعت، برای اپراتور دوم نصب و راه اندازی ۱۲ سایت جدید و ارتقای ۳۴۰ سایت به تکنولوژی نسل سه و چهار و برای اپراتور سوم نصب و راه اندازی سه سایت جدید در سطح استان است.

مهرداد سهرابی افزود: در حوزه خدمات شرکت مخابرات ایران، طرح‌ها در بخش‌های تلفن ثابت شامل توسعه شبکه فیبرنوری، مرکز تلفن کم ظرفیت و پرظرفیت و FTTB، در بخش دیتا شامل FTTH و VDSL و در بخش ترانسمیشن شامل لاین و ماکس و CWDM آماده بهره برداری شده است.

او  تصریح کرد: طرح‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در استان فارس شامل توسعه و تکمیل زیرساخت برق به ظرفیت ۱۵ هزار و ۳۶۰ کیلو وات برای تامین برق طرح ها، افزایش ۲۵ درصد توسعه شبکه دیتای بین الملل و توسعه و تکمیل زیرساخت برق به ظرفیت ۱۴ کیلو وات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اظهارداشت: طرح‌های پژوهشگاه فضایی ایران در استان شامل طراحی و ساخت نمونه‌های باتری لیتیوم یون فضایی، بسته باتری با سیستم مدیریت ماهواره با الزامات کاملا فضایی، طراحی و ساخت سامانه هواپایه بهینه شده با قابلیت استخراج برخط تصاویر، طراحی و ساخت حسگر خورشیدی و بستر تست و صحه سنجی است.

پژوهشکده مکانیک در سال ۱۳۶۵ با هدف تأمین بخشی از نیاز‌های فنی و مهندسی مراکز صنعتی کشور و ارائه خدمات به این بخش‌ها در شیراز تأسیس شده و سپس در سال ۱۳۹۰ به پژوهشگاه فضایی ایران که از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است منتقل و در شیراز عهده دار انجام بخش‌هایی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه‌های مختلف است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.