از عوارض مصرف بیش از حد ادویه چه می‌دانید؟

متخصص طب سنتی در مورد روش مصرف ادویه‌های مختلف توضیح می‌دهد.

محمد عسکر فراشاه متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: یکی از باور‌های غلط که در جامعه رواج دارد این است که مصرف زیاد ادویه‌هایی مانند؛ زنجبیل، دارچین و فلفل برای مدت زیاد، بدون عارضه بوده و موجب لاغری می‌شود.

او افزود: این موارد در طب ایرانی جزو دارو‌ها محسوب شده و مصرف زیاد آن‌ها می‌تواند سبب بروز بیماری شود.

عسکر فراشاه ادامه داد: همان طور که از اسم ادویه مشخص است، ادویه جمع دوا است و در دیدگاه طب ایرانی جزو دارو‌ها محسوب می‌شود. بنابراین مدت و مقدار مصرف آن باید ازسوی پزشک تجویز شود.

متخصص طب ایرانی اظهار داشت: از گذشته اضافه کردن ادویه به غذا، علاوه بر بهبود طعم آن، در نقش مصلح غذا استفاده می‌شد. اما مصرف زیاد و مداوم آن در هیچ یک از منابع طب ذکر نشده است.

او افزود: مصرف زیاد ادویه گرم و خشک مخصوصا در افراد با مزاج گرم سبب بروز مشکلاتی مانند خارش، خشکی پوست و حتی خونریزی در افراد مستعد می‌شود.

عسکر فراشاه تصریح کرد: مصرف کم ادویه در افراد با مزاج سرد و‌ تر سبب کاهش رطوبت در این افراد شده و البته باید زیر نظر پزشک معالج صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
در اینکه افراط و تفریط در هر چیزی کار نادرستیه شکی نیست؛ اما آیا ضرر مواد افزودنی و کارخونه ای و تراریخته بمراتب بیشتر نیست؟