نابودی زندگی بهای سنگین یک لحظه سرخوشی با شیشه

ماده مخدر شیشه اشکال مختلفی دارد که فرد پس از مصرف آن‌ها حالت سرخوشی پیدا می‌کند و به مرور زمان زندگی‌اش به طور کامل نابود می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یخ، کریستال و اسم‌های این چنینی، اسامی جدیدی هستند که برای مخدر شیشه انتخاب می‌شوند و همچنین لذتی که از مصرف مرتبه اول حاصل می‌شود نتیجه اش نابودی کامل زندگی شخص است.

امروزه قاچاقچیان مواد مخدر به هر روشی دست می‌زنند تا بتوانند موادمخدر خود را به فروش برسانند و با جان و زندگی مردم بازی کنند. آن‌ها نه تنها مردم را درگیر با بیماری اعتیاد می‌کنند، بلکه با روش‌های مصرفی که القا می‌کنند، سعی در ترغیب افراد جامعه به ویژه جوانان به مصرف این مواد دارند و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازند.

محمود میرزمانی روانشناس بالینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ماده «یخ» همان ماده مخدر شیشه است، گفت: ماده مخدر شیشه شکل‌های مختلفی دارد که یک نوع آن ماده مخدر «یخ» است و در واقع آسیب‌هایی را که به فرد مصرف کننده وارد می‌کند، به اندازه شیشه است و تفاوتی با آن ندارد.

این روانشناس بالینی افزود: افراد بعد از مصرف ماده مخدر «یخ»، حالت‌هایی مثل سرخوشی کاذب و فعالیت بیش از اندازه جسمی دارند که در برخی از موارد همین فعالیت زیاد موجب بیهوش شدن آن‌ها می‌شود. اغلب جوانان به دلیل حالت سرخوشی که با مصرف این ماده مخدر به آن‌ها دست می‌دهد به مصرف آن روی می‌آورند که البته ممکن است این راه در ادامه به برقراری روابط جنسی کنترل نشده نیز بیانجامد.

وی ادامه داد: اعتیاد به شیشه حتی با یک یا دو مرتبه مصرف نیز ایجاد می‌شود که بسیار پایدار‌تر از سایر موادمخدر است و همچنین ترک کردن آن نیز بسیار سخت تر و یا حتی غیر ممکن است. در بسیاری از موارد در تبلیغ‌های مختلف مثل لاغری، افزایش ضریب هوشی و افزایش توان جسمی و ... فرد را به سمت مصرف این قبیل مواد مخدر می‌کشانند. حال به این دلیل که ماده مخدر شیشه از سوی اغلب مردم به عنوان یک ماده خطرناک شناخته شده است، قاچاقچیان آن‌ را با عناوین دیگری مثل یخ و کریستال تبلیغ می‌کنند تا بتوانند مشتری‌های بیشتری را به سمت خود بکشانند.

میرزمانی با بیان اینکه باید دانست که چه نوع جاذبه‌هایی در این ماده وجود دارد که برخی به سراغ آن می‌روند، تصریح کرد: شخصی که برای بار اول این ماده را مصرف می‌کند در دفعات بعدی با علاقه و میل خودش به سراغ شیشه می‌رود و این هم به دلیل لذت بیش از اندازه‌ای است که در بار اول فرد آن را تجربه کرده و دیگر گرفتار این ماده شده است.

وی افزود: پیشگیری بهترین راه مقابله با ماده مخدر شیشه است که نباید فرد حتی یک مرتبه به سراغ این ماده برود.

این روانشناس بالینی با تأکید بر ترک بسیار دشوار ماده مخدر شیشه گفت: شخصی که تجربه مصرف ماده مخدر شیشه را دارد و می‌خواهد آن را ترک کند، به دلیل وسوسه بالایش، گرایش دوباره به مصرف پیدا می‌کند که دلیل آن تأثیر مستقیم بر مغز فرد است و با دیدن هر چیزی برایش میل به مصرف ایجاد می‌شود.

میرزمانی تصریح کرد: با اینکه مصرف ماده مخدر لذت بالایی به فرد می‌دهد، اما این لذت بهای سنگینی دارد که تمام زندگی فرد را به نابودی می‌کشاند.

وی افزود: در حال حاضر دسترسی به این ماده بسیار آسان شده و همین سهل الوصول بودن موجب کاهش قیمت آن شده است، لذا واجب است که افراد و خانواده‌ها مراقب باشند تا در دام اعتیاد به انواع موادمخدر و همچنین تبلیغ های مختلف را نخورند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار