در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آخرین وضعیت هواشناسی طی ساعات آینده؛ دمای تهران به ۳۴ درجه می‌رسد

کارشناس هواشناسی گفت: تهران امشب و فردا آسمان صاف دارد و دمای آن به ۳۴ درجه می‌رسد.

هواشناسیفریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امروز بعد از ظهر برخی نقاط فارس، کرمان، هرمزگان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود، گفت: استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل امشب شاهد بارش‌های پراکنده هستند.

او ادامه داد: از بعد از ظهر فردا شنبه و نیمه جنوبی فارس، ارتفاعات کرمان و البرز مرکزی شاهد بارش‌های باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: یکشنبه و دوشنبه سواحل شرقی دریای خزر و بخش هایی از شمال شرق کشور رگبار باران همراه با گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است. یکشنبه و دوشنبه استان های گلستان و خراسان شمالی بر شدت بارش هایشان افزوده خواهد شد.

او تاکید کرد: دریای خزر مواج خواهد بود وسطح آب در این بخش ها افزایش میابد. برای روز سه شنبه در بسیاری از مناطق شاهد آسمان صاف همراه با وزش باد ملایم خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در شمال شرقی کشور به ویژه زابل شاهد گرد و خاک خواهیم بود و میزان گرد و خاک در این مناطق بیشتر خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: تهران آسمان آرام در برخی از ساعت شاهد افزایش ابر خواهیم بود، همچنین فردا میزان دما از ۳۲ به ۳۴ درجه می رسد.

وضعیت آب و هوا در شهرهای مذهبی 

گودرزی در مورد وضعیت آب و هوای شهرهای مذهبی کشورمان هم گفت: در شهر شیراز احتمال بارش های پراکنده و افزایش ابر وجود دارد و احتمال بارش‌های پراکنده در این مناطق افزایش می یابد و بیشترین میزان دما در این شهر را ۳۶ درجه می رسد. امروز در شهر قم شاهد وزش باد همراه با گرد و خاک خواهیم بود و این پدیده فردا هم ادامه خواهد داشت.

گودرزی درباره وضعیت آب وهوای مشهد هم گفت: مشهد امروز و فردا شاهد افزایش باد خواهد بود و دما در این شهرها به ۳۰ درجه می رسد.

گفتنی است طبق پیش بینی های هواشناسی رگبار، رعد و برق و وزش باد در مناطقی از فارس، کرمان و هرمزگان وجود دارد و هشدار درباره احتمال آب‌گرفتگی، وقوع سیلاب و برخورد صاعقه وجود دارد همچنین از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود. در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش شدید باد و گرد و خاک پدیده غالب است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار